Az Adobe igazgatótanácsa 2007. december 1-jei hatállyal Shantanu Narayent nevezte ki az Adobe elnök-vezérigazgatójává. Narayen egyúttal az igazgatótanácsban is helyet kap. Az új vezérigazgató azt a Bruce Chizent váltja fel, aki hét éven keresztül irányította a világ vezető kreatív szoftvereit gyártó vállalatot. Chizen 2008 év végéig tanácsadóként folytatja munkáját az Adobe-nál.
"Bruce Chizennek nagy szerepe volt abban, hogy a többségében kreatív szoftvereiről ismert Adobe mára a világ egyik legnagyobb szoftvergyártó cégévé váljon" - mondta Chuck Geschke és John Warnock, az igazgatótanács két elnöke. "Nagy köszönettel tartozunk neki az Adobe-nál töltött 14 év alatt nyújtott erőfeszítéseiért és szakértelméért."
Narayen kinevezésétől a szoftvercég további növekedését várja az Adobe igazgatótanácsa.
"Kiváló vezetői képessége, tudása, hozzáértése és tapasztalata miatt Shantanu a legideálisabb választás az Adobe számára" - mondta Chizen. "Itt az idő a váltásra. Természetesen mindenben maximálisan támogatom Shantanut ebben az új pozíciójában."
"Megtiszteltetésnek érzem, hogy az Adobe új vezetőjeként folytathatom azt az utat, amit Bruce, és az alapítók, John és Chuck kezdtek meg" - mondta Narayen. "Minden erőmmel azon leszek, hogy az Adobe az innováció és az új technológiák zászlóshajójaként elérje a növekedés következő lépését."
Az új elnök-vezérigazgató közel 10 éve dolgozik az Adobe-nál
A Silicon Graphics és a Pictra cégek révén Narayen már az Adobe-hoz való csatlakozás előtt szoros kapcsolatban állt a digitális képszerkesztés világával. 1998-ban csatlakozott az Adobe-hoz, ahol kezdetben alelnökként és a technikai osztály vezetőjeként dolgozott. 1999-ben középszintű alelnökké léptették elő, amelyet 2001-ben a vezető alelnöki pozíció követett. Az indiai származású szakember 2005 elején nyerte el jelenlegi pozícióját.
Elnökként és projektvezető igazgatóként Narayen jelenleg fontos szerepet tölt be az Adobe vezetésében: részt vesz a céget érintő globális feladatok napi szintű megoldásában, meghatározza a vállalat hosszú távú stratégiáját, ellenőrzi és felügyeli a termékfejlesztést, a globális értékesítést és a cég marketingtevékenységét. 2005-ben Chizennel együtt végigvitte a Macromedia akvizícióját, amelynek köszönhetően nagymértékben kiszélesedett az Adobe termékpalettája. Ennek köszönhető, hogy a szoftvercég ma már a videoszerkesztéstől az üzleti megoldásokon át a mobilpublikációig számos területen piacvezető megoldásokat szállít.
Optimista becslések 2008-ra
Az Adobe kedvező eredményt vár a 2007-es év negyedik negyedévében. Az előrejelzések szerint a várható bevétel az előre meghatározott target felső határához közelít. A szakemberek hasonlóan optimisták 2008-at illetően: a várható növekedés mértékét 13%-ban határozták meg. A vállalat december 17-én teszi közzé Q4-es eredményeit.
Várjuk Olvasóink véleményét a Fórumba!
www.szoftver.hu
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.