Tendenciák a nyomtatott és az internetes médiában

A Deloitte Technológia, Média és Telekommunikáció (TMT) csoport előrejelzése szerint 2007-ben soha nem látott méreteket ölthet a felhasználók által létrehozott tartalmak térhódítása, amelyek egyre inkább kiegészítik az intézményes média által szolgáltatott tartalmakat. Az elemzés szerint a blogok, a civil újságírók és az amatőr filmesek úgy élnek a köztudatban, mint akik veszélyt jelentenek a kiadókra, a hivatásos publicistákra és az intézményesült médiabirodalmakra. Ugyanakkor az elkövetkező években sem várható, hogy egy profi videokamera, személyi számítógép vagy mobiltelefon birtoklása kivételes tehetséggel ruházná fel tulajdonosát. Ellenkezőleg: egyes felhasználók által létrehozott tartalmak inkább erősítik, mintsem fenyegetik a professzionális médiaipart. A médiavállalatoknak rá kell ébredniük, hogy a felhasználók által létrehozott tartalmat szolgáltató online csatornák nem csupán a promóció új és hasznos eszközei, hanem az új tehetségek felkutatásának egyedülálló fórumai is lehetnek - áll az elemzésben.

A Deloitte szerint a reklámok - a televíziós szektor egyik legfontosabb árbevételi forrásának - radikális térvesztése is felértékeli a televíziózásban való nézői részvétel szerepét, amely elsősorban szavazások, vetélkedők és televíziós vásárlások formájában jelenik meg. A tanulmány szerint idén a nyomtatott média ráébred, hogy a papír és a pixelek nem feltétlenül zárják ki egymást, sokkal inkább alkalmasak az együttélésre, s így várhatóan a digitális és a tényleges kiadói tevékenység is sikeres lesz 2007-ben. Az internetes hirdetési piac akár a 20 milliárd dollár forgalmat is elérheti, miközben mintegy 450 millió ember továbbra is minden nap megveszi a napilapokat. A papír- és a pixel-alapú újságírás egyformán nyereséges lehet, ha a kiadók a hagyományos formátumokat folyamatosan átalakítják, új termékeket és szolgáltatásokat fejlesztenek ki. Előfordulhat az is, hogy az online kiadók áttérnek a papírra is a nyereségesség növelése érdekében. Egyes blogok például magasabb árbevételt hozhatnak hagyományos könyvként, mint eredeti online formájukban.

A tanulmány emlékeztet arra, hogy a közösségi hálózatok 2006-ban jelentős sikert értek el a felhasználók toborzása terén. Az idén a legnagyobb kihívás az lesz, hogyan váltsák pénzre a hatalmas felhasználószámot. A hálózatok egyik bevételi forrása a privát tárhely értékesítése lehet. Az emberek minden bizonnyal elérhetővé tesznek személyes tartalmakat, s valószínűleg azért is fizetnek, hogy csak az általuk megszabott kör érhesse el azokat.

Várjuk Olvasóink véleményét a Fórumba!

Forrás:
Origo.hu

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram