Kelly Murdock mérnöki és számítógépes grafikusi háttérrel rendelkezik - bebarangolta az egész 3D ipart, látványterveket készített, térhatású modelleket hozott létre játékfilmekhez, szabadúszó 3D művészként dolgozott, és még háromdimenziós programozással is foglalkozott. Könyve a kezdőtől a középhaladóig terjedő tudásszinttel rendelkező felhasználóknak szól, érintve néhány haladó témakört is; a kezdőket külön Gyorstalpaló segíti. A kötet fő célja, hogy a max átfogó leírásaként szolgáljon. Ennek a célnak az elérése érdekében a szerző gondos részletességgel taglalja a max szinte minden szolgáltatását, beleértve az összes alapelemet, anyag- és leképezéstípust, módosítót és vezérlőt. A 3D Studio max 7-es változatába számos, korábban bővítményként elérhető szolgáltatást beleolvasztottak (ilyen például a Character Studio) - az új szolgáltatások között vannak olyanok, amelyek teljesen újak, nemcsak a Maxben, hanem az egész iparágban. A könyvben helyett kapott egy teljes rész, ami a Character Studióval foglalkozik, és néhány további fejezet, amelyek átveszik az új szolgáltatásokat. A könyv a következőkkel ismertet meg:
Minden fejezetben logikus lépéssorozatokat tartalmazó gyakorlatokat találunk, amelyek általában egy tanulmányozható és összehasonlítható ábrával végződnek. A gyakorlópéldák a könyvhöz tartozó CD-ROM-on is szerepelnek, így élesben is kipróbálhatjuk őket. A könyv legvégén négy függeléket találunk, amelyekben a max 7 új szolgáltatásai, a telepítési és rendszerbeállítások, a max billentyűparancsai, valamint a könyvhöz tartozó CD-ROM tartalomjegyzéke szerepelnek.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.