A következő táblázat segít eligazodni a MAXON CINEMA 4D szoftverei közt. A lista az összes fellelhető funkciót tartalmazza.ÁTTEKINTÉS
A következő táblázat segít eligazodni a MAXON CINEMA 4D szoftverei közt. A lista az összes fellelhető funkciót tartalmazza.
A lila háttér jelzi az új funkciót | |||||
Felület | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
Cross-platform-os támogatás Mac & Windows felületen | x | x | x | x | x |
64 bites architektúra | x | x | x | x | x |
OpenGL 3.0 támogatás | x | x | x | x | x |
Extensive API: C++, Python, C.O.F.F.E.E. | x | x | x | x | |
Munkafolyamat | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
Kontextus érzékeny, teljes kereshetőségű HTML támogatás | x | x | x | x | x |
Parancsok | x | x | x | x | x |
Teendők | x | x | x | x | x |
Többszörös feladatkezelés | x | x | x | x | x |
Személyre szabható eszköztár/ rétegek/ menük | x | x | x | x | x |
Világos és sötét sémák | x | x | x | x | x |
Korlátlan számú ablakok | x | x | x | x | x |
Heads-up megjelenítés | x | x | x | x | x |
Személyre szabható előreugró menük | x | x | x | x | x |
Non-modális eszközök valós idejű visszajelzéssel | x | x | x | x | x |
Összecsukható vezérlők és paletták | x | x | x | x | x |
Kiválasztható/elrejthető szűrők | x | x | x | x | x |
Egyéni felhasználói adatok objektumonként | x | x | x | x | x |
Nézetablakba írható megjegyzések | x | x | x | x | |
Réteg rendszer tárgy- és anyagkezeléshez | x | x | x | x | x |
XRef | x | x | x | x | |
Táblatámogatás Wacom és egyéb tablet rendszerekhez | x | x | x | x | x |
3dconnexion, 3DMouse támogatás | x | x | x | x | |
Stereo kijelző nézetablakban | x | x | x | x | |
OpenGL nézetablak | x | x | x | x | x |
Tárgy kiemelés | x | x | x | x | x |
11 nyelvű kezelőfelület | x | x | x | x | x |
Arab felület támogatás | x | x | x | x | |
OS X Lion teljes képernyős támogatás | x | x | x | x | |
Retina ikonok | x | x | x | x | |
Solo gomb | x | x | x | x | |
Komment címke | x | x | x | x | |
Felhasználói Részvétel | x | x | x | x | |
Összeomlás kezelés | x | x | x | x | |
Munkafolyamat fejlesztések | x | x | x | x | |
Take System | x | x | x | x | |
Új színválasztó | x | x | x | x | x |
Kamera | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
Kamera, Target Kamera, Sztereó Kamera | x | x | x | x | x |
Jelenet kamera | x | x | x | ||
Kompozíció-segítő camera | x | x | x | x | x |
Fókusz kamera | x | x | x | x | x |
Kamera kalibrátor | x | x | |||
Morph kamera | x | x | x | ||
Kameraemelő | x | x | x | ||
Adatcsere/ Formátum támogatás | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
QuickTime | x | x | x | x | x |
AVI | Win | Win | Win | Win | Win |
PSD, TIFF, OpenEXR (rétegekkel) | x | x | x | x | x |
HDR, DPX, RLA, RPF | x | x | x | x | x |
BMP, IFF, JPG, PICT, PNG, TARGA | x | x | x | x | x |
Quicktime VR objektumok, panoráma | x | x | x | x | x |
CINEWARE kompatibilitás | x | x | x | x | x |
After Effects compositing exchange - 3D adatokkal | x | x | x | x | |
Nuke exchange | x | x | x | x | |
Photoshop exchange | x | x | x | x | x |
Apple Motion compositing exchange - 3D adatokkal | x | x | x | x | |
Apple Final Cut Pro compositing exchange | Mac | Mac | Mac | Mac | |
Digital Fusion compositing exchange | Win | Win | Win | Win | |
Shake compositing exchange | x | x | x | x | |
Houdini Engine Támogatás | x | ||||
SketchUp Importer | x | x | |||
DXF, DWG, 3DS, DAE, FBX, DEM, LWS, STL, VRML2, OBJ, COLLADA, Alembic - támogatás | x* | x | x | x | x |
IGES importer | x | x | |||
Okino csatlakozás - tökéletes CAD fájl importálás opcionális PolyTrans szoftverrel (Windows) | x | x | |||
BodyPaint 3D exchange - 3ds Max, Maya, Softimage ésLightwave | x | x | x | x | |
A legújabb FBX és Alembic formátumok támogatása (FBX 2014 és Alembic 1.5) | x | x | x | x | |
* csak importálás | |||||
Modellező eszközök | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
Parametrikus objektív primitívek | x | x | x | x | x |
Jelenet objektumok: talaj, ég, környezet, színpad, előtér, háttér | x | x | x | x | x |
Parametrikus spline primitívek | x | x | x | x | x |
Extrude, Lathe, Loft, Sweep | x | x | x | x | x |
Sokszög-modellező eszközök N-gon támogatással | x | x | x | x | x |
Felület felosztás | x | x | x | x | x |
Modellezés generátorok:Metaball, Boolean, Symmetry, Array, Atom Array, Instance, Connect, Spline Mask, Python | x | x | x | x | x |
PolyPen | x | x | x | x | |
Spline (Toll, Vázlat, Simítás, Ív és Logikai parancsok) | x | x | x | x | |
Bevel Deformer | x | x | x | x | |
Továbbfejlesztett Fogaskerék | x | x | x | x | |
Továbbfejlesztett Szimmetrikus Objektum | x | x | x | x | |
Deformer Falloff | x | x | x | x | |
Mesh Check | x | x | x | x | |
Torzítók: Bend, Twist, Bulge, Shear, Taper, FFD, Formula, Wind, Explosion, Melt, Shatter, Wrap, Polygon Reduction, Spherify, Spline Rail, Spline, Displacer, Collision, Camera, Smoothing, Spline Wrap, Shrink Wrap, Mesh, Squash&Stretch, Explosion FX, Correction, Jiggle, Morph, Surface | x | x | x | x | x |
Munkalapok | x | x | x | x | x |
Dinamikus útmutatók | x | x | x | x | x |
Tárgymutatók | x | x | x | x | x |
2D & 3D csatolás | x | x | x | x | x |
Raycast kiválasztás | x | x | x | x | x |
Typo eszközök (Kerning, Tracking, Baseline Shift) | x | x | x | x | |
Új él-, szögcsúsztatás | x | x | x | x | |
* Csak: Array, Boole, Spline Mask, Instance | |||||
** Csak Bend, Bulge, Sheer, Tape, Twist, Explosion FX, Formula, Wind | |||||
Formázás | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
Funkcionális formázás | x | ||||
Ecsetek formázása | x | ||||
Baking | x | ||||
C++ Sculpt Brush API | x | ||||
Python Support for lib_sculpt | x | ||||
PoseMorph | x | ||||
R17 Formázás | x | ||||
UV szerkesztés | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
UV szerkesztő | x | x | x | x | |
Interaktív UV térképezés vetülettípusokhoz | x | x | x | x | |
Optimalizált UV térképezésvarratok automatikus eltávolításához | x | x | x | x | |
LSCM kicsomagolás és tárolás | x | x | x | x | |
ABF kicsomagolás és tárolás | x | x | x | x | |
UV Peeler | x | x | x | x | |
UVs for Caps | x | x | x | x | |
UV Fejlesztések | x | x | x | x | |
Anyagok és texúrák | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
13 standard anyagcsatorna: Color, Diffusion, Luminance, Transparency, Reflection, Environment, Fog, Bump, Normal, Alpha, Specular, Glow, Displacement | x | x | x | x | x |
Átlátszóság (absorption), teljes belső reflekciók, külső reflekciók | x | x | x | x | x |
Homályos reflekciók és transzparensek | x | x | x | x | x |
Normal maps: tangent, object or world | x | x | x | x | x |
Elmozdulás: intenzitás (központosított), piros/zöld, RGB | x | x | x | x | x |
Photoshop PSD rétegek használatonként | x | x | x | x | x |
Animált textúrák (MOV, AVI, sequence) minta előnézettel | x | x | x | x | x |
Választható nézetablak felbontás és csatorna kijelzés anyagonként | x | x | x | x | x |
Modell árnyékolás: Phong, Blinn, Oren-Nayar | x | x | x | x | x |
Fresnel Shader incl. physically correct IOR | x | x | x | x | x |
Zajárnyékolás 32 különböző zaj algoritmussal | x | x | x | x | x |
Réteg árnyékolás | x | x | x | x | x |
Proximity-alapú Proximal árnyékoló | x | x | x | x | x |
Eljárási felület árnyékolók | x | x | x | x | x |
Textúra összeolvasztás: surface color, illumination, Ambient Occlusion, Normals, displacement and more | x | x | x | x | x |
Sub-polygon elmozdulás | x | x | |||
Sub-Surface szórás | x | x | x | ||
Terrain Mask shader | x | x | |||
Brick, Wood, Weathering, Pavement, Normalizer árnyékolók | x | x | x | x | |
Sketch & Toon Art, Hatch, Spot (halftone) árnyékolók | x | x | |||
3D Painting a rétegekkel, az összes keverési mód Photoshop fájl kompatibilis | x | x | x | x | x |
Többcsatornás multi-brush festés egyetlen simítással | x | x | x | x | x |
Raybrush festés közvetlenül a renderelt eredményen | x | x | x | x | x |
Projekt festés | x | x | x | x | x |
Exchange előrejelzés Photoshop-ban | x | x | x | x | x |
Camera Mapping | x | x | x | x | x |
ProjectionMan camera mapping workflow tool | x | x | x | x | x |
Texture Manager | x | x | x | x | |
Grass Material árnyékoló | x | x | |||
Brick Shader Enhancements | x | x | x | x | |
Visszatükröződő Csatorna | x | x | x | x | |
Formula árnyékoló | x | ||||
Váltakozó árnyékoló | x | x | |||
Világítás | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
Világítás típusok: Omni, Spot, Infinite, Area, Square Spot, Parallel Spot, Square Parallel Spot | x | x | x | x | x |
Kemény, lágy, terület árnyékok | x | x | x | x | x |
Láthatóság, volumetrikus és inverz volumetrikus világítás | x | x | x | x | x |
Belső zaj megvilágítás vagy láthatóság | x | x | x | x | x |
Belső/külső fényszóró, magasfény, árnyék tárgyanként | x | x | x | x | x |
Egyéni lencseszélességek | x | x | x | x | x |
Maróanyagok | x | x | |||
Színhőmérséklet (Kelvin) | x | x | x | x | x |
Photometrikus fényerő beállítás (Candela, Lumen) | x | x | x | x | x |
Support of IES light data | x | x | |||
Renderelés | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
Renderelés 128,000 pixel szélességtől (32 bits/pixel) | 800*600 | x | x | x | x |
Bucket renderelés | x | x | x | x | x |
Instance renderelés | x | x | x | x | x |
Színprofil támogatás | x | x | x | x | x |
Kamera fehéregyensúly | x | x | x | x | x |
Lineáris munkafelület | x | x | x | x | x |
Adaptív élsimítás | x | x | x | x | x |
Multi-Pass output | x* | x | x | x | x |
Tárgy pufferek - egyedi alfa-csatornák specifikálása csatornánként | x* | x | x | x | x |
Ambient Occlusion | x | x | x | x | x |
Global Illumination (IR 2.0, QMC, mixed) | x | x | x | x | |
Fizikai Renderer fizikai kamerával, kíváló minőségű mélységélesség, kíváló minőségű motion blur | x | x | x | ||
Stereo renderelés | x | x | x | x | |
Mélységélesség post effect | Engedélyezve | x | x | ||
Vector Motion Blur post effect | Engedélyezve | x | x | ||
Pozíció engedélyezés | x | x | x | x | x |
CineMan Renderman-compliant bridge | x | x | |||
Vázlat és rajz non-fotorealisztikus renderelése | x | x | |||
Pyrocluster volumetrikus részecske renderelés | x | x | |||
Physical Sky | x | x | |||
3D Hang renderelés | x | x | x | x | x |
Képnézegető: RAM lejátszó, színkorrekció, image merge, anaglyph előnézet, stb. | x | x | x | x | x |
Vízjel post effect | x | x | x | x | |
Render Queue batch rendering system | x | x | x | x | |
Universal Sampler (GI-QMC) | x | x | x | x | |
Radiosity maps | x | x | x | x | |
Subsurface-Scatering | x | x | x | ||
Team Render (Number of Nodes) | x (3) | x (3) | x (unlimited) | ||
Embree integráció | x | x | x | ||
Light Mapping | x | x | x | x | |
Normal Pass | x | x | x | x | |
Team Render Server (Number of Nodes) | x (3) | x (3) | x (unlimited) | ||
BiRender - Nem Fotórealisztikus Renderelés | x | x | |||
Global Material Override | x | x | x | x | |
* Csak AE CINEMA 4D Layer-ben elérhető | |||||
Animáció | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
Egyszerű egykattintásos felvétel-gomb a Keyframe pozíciókhoz, méretekhez, forgatáshoz, pont-réteg animációkhoz és felhasználó által megadott paraméterekhez | x | x | x | x | x |
Minden animálható paraméterhez feltével | x | x | x | x | x |
Automatikus keyframe-ek | x | x | x | x | x |
Cappucino - valós idejű keyframe-ezés | x | ||||
PowerSlider animációs eszköztár a visszajátszáshoz és keyframe manipulációhoz | x | x | x | x | x |
Timeline - akár négy Timeline ablak testraszabaható pályakijelzővel és dobesheet, vagy F-Curve megjelenítési mód | x* | x | x | x | x |
F-Curve Snapshot és kisebb módosítási görbék | x | x | x | x | |
Állandó sebességű opció sávonként | x | x | x | x | x |
Keyframe csökkenés | x | x | x | x | |
Keyframe baking | x | x | x | x | |
ASCII animáció importálás | x | x | x | x | |
Non-lineáris animáció/ mozgás keverő rendszer | x | x | x | x | |
Korlátok: PSR, Up-Vector, Clamp, Mirror, Parent, Aim, Spring | x | x | x | x | |
Driver tag | x | ||||
XPresso - node-alapú Expression szerkesztő | x** | x | x | x | x |
Virtuális végigjátszás eszköz - első személyű jelenet navigáció és animáció | x | x | |||
Interakciós Címke | x | x | x | x | |
Animációs Pontok | x | x | x | x | |
Mozgáskövető | x | ||||
Grafikai Nézet a Mozgáskövetőhöz | x | ||||
Lencse Torzítási Támogatás a Mozgáskövetőhöz | x | ||||
* Csak egy Timeline ablak | |||||
** Python Node-ot nem tartalmazza | |||||
Dinamikus animáció | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
Alapvető részecske rendszer | x | x | x | x | |
Node-alapú részecske rendszer | x | ||||
Merev test dinamika MoGraph tárgyakhoz | x | x | |||
Merev test dinamika | x | ||||
Joints, Springs, Motors | x | ||||
Laza test dinamika | x | ||||
Aerodinamikai erők | x | ||||
Plastic & Breaking Springs | x | ||||
Breaking csatlakozók | x | ||||
Ruha dinamika és öltöztető funkciók | x | ||||
Hajdinamika | x | ||||
Spline dinamika | x | ||||
MoGraph eszközök | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
Cloner objektum | x | x | |||
Törés objektum | x* | x | x | ||
Mátrix objektum | x | x | |||
MoInstance objektum | x | x | |||
MoText objektum | x | x | |||
Tracer objektum | x | x | |||
Spline Mask objektum | x | x | x | x | |
MoSpline parametrikus spline generátor L-system funkciókkal | x | x | |||
Effektorok a következőkhöz: Position, Scale, Rotation, Color, Time using Falloff, Shader, Random, Formula, Delay, C.O.F.F.E.E., Python, Inheritance, Sound, Spline, Step, Target, Time/ Volume effectors | x* | x | x | ||
PolyFX polygon törés deformer | x | x | |||
MoGraph Selection tag | x | x | |||
Beat Shader | x | x | |||
MoGraph Multi-shader | x | x | |||
MoExtrude | x | x | |||
* Fracture Object, Plain és Random Effectors csak regisztráció után | |||||
Karakter animációs eszközök | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
Karakter objektum/autorigger | x | ||||
CMotion - parametrikus walk system | x | ||||
Kötések full dinamikás IK-val | x | x | x | x | |
Skin Deformer - lineáris, gömb és keverten deformált kötések támogatása | x | x | x | x | |
Súly menedzser eszközök | x | x | x | x | |
Auto súlyozás | x | x | x | x | |
PoseMorph morphing és hierarchikus keverő rendszer | x | ||||
Tükör, elnevező és festő eszközök | x | x | x | x | |
Súly effektor | x | x | x | x | |
VAMP eszköz: súly transzformátor, morph-ok, kiválasztás, textúrák, Uv-k és vertex maps | x | ||||
Tension tag | x | ||||
Quaternion tag | x | ||||
Point Cache tag | x | x | x | x | |
Izom deformer | x | ||||
Vizuális kiválasztó | x | ||||
Hajszimuláció és renderelés | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
Guide-alapú hajrendszer | x | ||||
Hajminták | x | ||||
Toll objektumok | x | ||||
Szőrme rendszer | x | ||||
Haj stílus eszközök: Move, Scale, Rotate, Brush, Comb, Clump, Curl, Cut, Push, Straighten, Add Guides, Mirror, Set Roots | x | ||||
Hajdinamika | x | ||||
Haj árnyékoló rendszer | x | ||||
Tartalom | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
Alapvető beállítások és demo jelenetek | x | x | x | x | x |
Javasolt beállítások és demo jelenetek | x | ||||
Broadcast Könyvtár, beleértve anyagok, kamerák és objektumok | x | x | |||
Visualization Könyvtár, beleértve anyagok, beállítások és építészeti objektumok | x | x | |||
Lite Könyvtár, beleértve anyagok, kamerák és objektumok | x | x | |||
Teljesen átdolgozott Tartalom Könyvtár | x | x | x | x | |
Forrás: Maxon
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.