Acrobat Connect

    Adobe Acrobat Connect 8

    Az Acrobat Connect Pro magasabb szintre emeli a bemutatókat, oktatásokat, kurzusokat, konferenciákat, vagy üzleti tárgyalásokat.
    Acrobat Connect

    Árakhoz kattintson ide

    Az Acrobat Connect Pro magasabb szintre emeli a bemutatókat, oktatásokat, kurzusokat, konferenciákat, vagy üzleti tárgyalásokat.

    Áttekintés

    Kiváló eszköz azok számára, akik vállalati, egyetemi, vagy kormányzati szinten szervezik ezeket a rendezvényeket, vagy ezeken előadóként, hallgatóként vesznek részt. A legfontosabb viszont, hogy senkinek sem kell az oktatás vagy a konferencia helyszínére utaznia! Elég leülni egy számítógép elé, amely a világhálóra van csatlakoztatva, és máris részesei lehetünk előadóként vagy hallgatóként egy on-line - akár a világ másik felén megrendezett - rendezvénynek.

    Az Adobe Acrobat Connect Pro egy valós idejű (real-time) vagy igény szerinti (on-demand) kommunikációs felület, amely biztosítja az online rendezvényeken való részvételt, a webkonferenciát, az elektronikus formában történő oktatást (e-learning), valamint prezentációk online bemutatását. Segítségével egy komplett CMS alapú oktatási rendszert hozhatunk létre, amely támogatja a SCORM (Sharable Content Object Reference Model) és AICC (Aviation Industry CBT (Computer-Based Training) Committee) szabványokat.

    Az Acrobat Connect Pro rendszert egy Flash lejátszó bővítménnyel ellátott böngészőn keresztül a világ bármely helyéről használhatjuk, ahol van internetkapcsolat. Az online kapcsolat eléréséhez egy virtuális tantermet vagy konferenciatermet kell létrehoznunk. Magát a tartalmat egy áttekinthető ablakrendszeren, ún. pod-on keresztül tekinthetjük meg. Ezeket a felületeket szabadon méretezhetjük és átrendezhetjük. Így ha előadók vagyunk egy konferencián, vagy tanárok egy tanteremben, akkor a lehető legjobb elrendezést választhatjuk. Szükség esetén a nem használt podokat egyszerűen el is rejthetjük a felületen. Mindegyik podnak más funkciója van. Van olyan, amelyik élőképet és hangot közvetít, van, amelyik a tartalmat, a képi anyagot továbbítja és van olyan, amelyen keresztül chatelhetünk a résztvevőkkel. Virtuális rajztáblán keresztül a bemutatott anyaghoz - mint egy krétával, vagy kiemelő filccel - hozzáírhatunk, jegyzetelhetünk, részeket emelhetünk ki, és mindezt azonnal megoszthatjuk a többiekkel. Közkinccsé tehetjük fájljainkat, amelyeket letölthetővé is tehetünk a résztvevők számára, de létezik olyan pod is, amelynek segítségével megoszthatjuk számítógépünk képernyőképét (desktop, programok), vagy akár át is vehetjük az irányítását a távoli gépeknek. (Ez akkor lehet hasznos, ha pl. egy hallgató elakad dolgozatírás közben, a tanár megmutathatja a hallgató gépén, hogyan tud továbbhaladni).

    Rendszerkövetelmények
    Windows
    Rendszer
    Microsoft Windows 2000 Server, 2003 Server (SP1) - angol verzió!
    Processzor
    Intel Pentium IV 2 GHz vagy nagyobb teljesítményû
    Memória
    1024
    Tárhely
    1024* MB
    Képernyő
    1024x768 - 16 bit
    Egyéb
    • 10 MB hálózati kapcsolat
    • SSL hardvergyorsító (Hardware Accelerator) vagy érvényes OpenSSL bizonyítvány titkosított SSL kapcsolat esetén
    • 1935-ös port az RTMP kommunikáció számára
    • 80-as port az egyéb HTTP kommunikáció számára
    • 443-as port az SSL kommunikáció számára (ha engedélyezve van)
    • Connect Database Engine vagy Microsoft SQL Server 2000 (SP4) - angol verzió!
    • NTFS fájlrendszer

    *Az 1 GB-os tárhelyigény csak a Acrobat Connect Professional szoftverre vonatkozik, a tartalom tárolásához minimum 80 GB szükséges. A feltüntetett rendszerkövetelmények csak a Connect Server alapkövetelményeit mutatják! A szerver további, ajánlott követelményeit, valamint a felhasználók (előadó és hallgató) számítógépének hardverkövetelményei az Egyéb leírásokban találhatók.

    Funkciók

    A szoftvercsomagnak négy alapvető összetevője van:

    Meeting: Ezen összetevő segítségével tudunk virtuális szobát létrehozni. Több hasznos pod található ezen a felületen. Ilyen például a fullduplex kamera és hang, résztvevők-lista, chat, megjegyzések, szavazás, valamint a fájl- és alkalmazás-megosztás ablak. A meeting összetevő segítségével történik a realtime kommunikáció a hallgató és az előadó között.

    Training: Egy offline keretrendszer, melynek segítségével szerkeszthetjük, módosíthatjuk, karbantarthatjuk a hallgatók adatait, dolgozatait. Szükség esetén át is írhatjuk egy hallgató osztályzatát egy jobb érdemjegyre. Részletes kimutatásokat, riportokat készíthetünk minden egyes esemény után. A hallgatók adatait akár importálhatjuk/exportálhatjuk is egy Microsoft Excel fájlba.

    Presenter: Kiegészítő csomag. Segítségével komplett oktatási anyagokat, prezentációkat, teszteket, készíthetünk a CMS, SCORM és AICC szabványoknak megfelelően. A szoftver telepítése után a Microsoft PowerPoint alkalmazásba épül be. Színesíthetjük anyagainkat videók, hangállományok és animációk beszúrásával is, amelyekkel még látványosabb, még áttekinthetőbb prezentációkat, oktatási anyagokat hozhatunk létre.

    Event: Ez az összevető menedzseli az összes felhasználó teljes életciklusának eseményeit, beleértve a regisztrációs folyamatokat, meghívókat, emlékeztetőket és riportolásokat. Használható online előadásokra, szemináriumokra, prezentációkra vagy akár oktatásra is. Az Events modul menedzseli az előadások előtti, alatti és utáni eseményeket is. Beállíthatunk e-mail értesítőket, például: meghívásokhoz, emlékeztetőkhöz, konferenciákhoz, tréningekre való jelentkezéshez, regisztrációk visszaigazolásához, stb.

    A Meeting összetevő fontosabb podjai:

    • Camera & Voice: Fullduplex kamera-, és hangkapcsolat. Beállíthatjuk a kamerakép minőségét, méretét, képarányát. Azt is szabályozhatjuk, hogy csak képet vagy hangot sugározzunk, ha kell, ki is merevíthetjük a videóképet.
    • Attendee List: A résztvevők listáját ezen a podon keresztül tudjuk megtekinteni, és hogy jelenleg hányan vannak a teremben. Az előadó szükség esetén különböző jogosultságokat adhat a felhasználóknak.
    • Chat: Szöveges üzenetek küldésére alkalmas. Beállíthatjuk a szöveg méretét, időbélyegzőt, szükség esetén törölhetjük is a teljes párbeszédet.
    • Q & A (Questions & Answers): Kérdések moderálására alkalmas. A kérdések az előadó(k)hoz és/vagy a tanársegédhez érkeznek. Kiválaszthatják, mely kérdések legyenek megválaszolva, megjelenjenek-e a kérdések a küldőjének vagy az összes résztvevő láthassa. Ezen kívül még lehetőséget kapunk a kérdések szűrésére is.
    • Notes: Különböző megjegyzéseket írhatunk bele, amellyel az előadott témával kapcsolatban kiegészítő magyarázattal szolgálhatunk, fontos információkat közölhetünk, vagy figyelemfelkeltésre is használhatjuk.
    • Share: Háromféleképpen tudunk megosztást kezdeményezni:
      • 1. Whiteboard: Ennek a virtuális rajztáblának a segítségével, mint egy kiemelő filccel rajzolhatunk, írhatunk a felületre. Ha teleírtuk, törölhetjük a táblát, vagy lapozhatunk is.
      • 2. File: Itt osztozhatunk meg különböző fájlokat a résztvevők számára, mint például: PPT, SWF, FLV, képfájlok (JPG, PNG, GIF), PDF (A FlashPaper konverziója segítségével). Ha már egyszer valamit feltöltöttünk, akkor a fájl a Connect Pro "Content Library"-jában megtalálható lesz, és várakozás nélkül egyből megosztható a felhasználók számára.
      • 3. Application: Ez az egyik legsokoldalúbb és leghasznosabb megosztási módszer.
      • Összesen háromféleképpen tudunk alkalmazást megosztani:
        • a) Desktop: A gépünk teljes képernyőjét megosztjuk. Minden egyes esemény láthatóvá válik.
        • b) Window: Az aktuálisan megnyitott alkalmazások ablakait oszthatjuk meg.
        • c) Application: Az aktuálisan megnyitott alkalmazásokat lehet megosztani. Előnye, hogy csak a bepipált programokat fogja megosztani a szoftver, ezért ha olyan programban dolgozik az előadó, amelyiket nem osztotta meg, a résztvevők egy "kék" üres képernyőt fognak látni. Biztonsági okokból hasznos funkció.
        • Poll: Ezen a podon keresztül különböző kérdéseket tehetünk fel a résztvevők számára, akik a megadott lehetséges válaszok alapján szavazhatnak. Egy előadás értékelésére hasznos lehet, kinek hogy tetszett, stb.
    • File Share: Ennek segítségével az előadás anyagait feltölthetjük, és a résztvevők az egész előadás ideje alatt letölthetik a komplett anyagot, legyen az PDF, PPT, SWF, FLV, stb.
    • Web Links: Aktív weboldalhivatkozások megjelenítésére alkalmas, amely mint egy böngészőben megjelenített oldalon, azokra rákattintva nyílik meg a böngészőablakban.

    Az Acrobat Connect Pro elérhető szolgáltatásként (hosting service) is. Ennek előnye, hogy konfigurálás nélkül feltölthetjük az előadásunkat, így az bármikor (nyilvánosan, vagy engedélyhez kötötten) elérhető lesz. Van lehetőségünk vásárlásra is (Licensed), amelynek előnye, hogy a szerver helyben van, a rendszert felügyelő adminisztrátor teljes ellenőrzése alatt áll, és vállalati, kormányzati, oktatási hálózaton keresztül mindig elérhető (biztonságosan, tűzfal mögött). Vállalati környezetben gyakori igény mutatkozik az arculati elemek, logók, valamint a színvilág prezentálására is. Az Acrobat Connect Pro alkalmazás felülete úgy lett kialakítva, hogy könnyedén, az adminisztrációs felületen keresztül, az elvárásoknak megfelelően teljes mértékben testre szabható legyen. Az Acrobat Connect az API, valamint az SDK segítségével támogatja a már meglévő alkalmazások integrálását is webszolgáltatásokon keresztül. Az Acrobat Connect Pro felhasználási lehetőségei közül többek között kiemelhetjük - az e-Learning alkalmazásokat, - az értékesítési és viszonteladói (Sales Training) képzéseket támogató alkalmazásokat, - a felsőoktatást támogató alkalmazásokat (egyetemi, főiskolai LAN hálózaton), - a kormányzati szférát támogató alkalmazásokat (pl. on-line értekezletek), - az üzleti tárgyalásokat, megbeszéléseket, találkozókat támogató alkalmazásokat (pl. üzletkötés, stratégiai megbeszélés), de ide sorolhatnánk a csoportmunkát, a fejlesztői csoportokat, a tudományos munkacsoportokat, a marketing és reklám témájú megbeszéléseket, valamint a humán erőforrás menedzsmentet is kiválóan kiszolgáló Acrobat Connect alkalmazásokat.

    Kinek ajánljuk?

    Az Acrobat Connect Professional szervermegoldást ajánljuk vállalatoknak (szakmai továbbképzés, marketing, munkacsoportok támogatása), oktatási intézményeknek (e-learning, on-line előadások), kormányzati szerveknek (értekezletek, tárgyalások), multi-level marketingnek (banki szféra) és mindazoknak, akik gyakran töltik idejüket külföldi üzleti utakon.