CINEMA 4D Studio

A Cinema 4D Studio szélesre tárja a 3D határtalan világát!

ÁTTEKINTÉS

Árakhoz kattintson ide

A MAXON CINEMA 4D Studio a legjobb, amit a MAXON biztosítani tud a professzionális 3D művészeknek. Ha magas szintű 3D grafikák megalkotása a cél, és szükség van egy gyors és könnyen kezelhető alkalmazásra, akkor a MAXON CINEMA 4D Studio az egyértelmű választás.

Kinek ajánljuk?
 

A MAXON CINEMA 4D Studio mindazt tudja, amit a MAXON CINEMA 4D Prime, a Visualize és a Broadcast, de ezeken felül rendelkezik még fejlett karakteranimációs eszközökkel, fizikai engine-nel és hálózati renderelési funkciókkal. A CINEMA 4D Studio képes bármilyen rábízott feladattal megbirkózni!
A MAXON CINEMA 4D Studio karakteranimációs eszközeivel könnyedén készíthetünk animációkat és karakter rigeket. A szőrzet és haj kezelése talán még sose volt olyan egyszerű, mint most. Meghatározhatjuk a stílust, a hajszálak irányát, a hosszt és természetesen az animációt. A fizikai engine-nel egyszerű feladat összetett ütközések és interakciók modellezése, legyen szó pár objektumról, vagy több százról. A hálózati renderelés segítségével az összes rendelkezésre álló számítógépet befoghatjuk a renderelés elvégzésére.

Annak ellenére, hogy a MAXON CINEMA 4D Studio elsősorban szakembereknek készült, és rendkívül fejlett eszköztárral rendelkezik, használata mégis barátságos és intuitív. Az olyan összetett animációk készítése, mint például a haj mozgatása is meglepően könnyű és gyors, mivel a MAXON CINEMA 4D Studio elvégzi helyettünk a munka dandárját.
 

Újdonságok

Take System. Az újonnan fejlesztett Take System segítségével gyorsan válthatunk a különböző renderbeállítások között, és egyszerűbbé, könnyebben áttekinthetőbbé válik a multipass render.
Color Chooser Ez az eszköz lehetővé teszi a vizuális színválasztást, kiváltva ezzel az RGB kódok manuális beírását, vagy a csúszkák segítségével történő színbeállítást.
Új elemek a modelltárban. A content libraries új, magas minőségű modellekkel bővült, amellyel immár minden akadály elhárult a lakberendezők elől. Új moduláris (állítható) modellek is kerültek a content libraries-be.
Sketchup Integráció. A népszerű Sketchup tervező szoftver fájljait (.skp kiterjesztés) mostantól egyszerűen importálhatjuk Cinema 4D-be.
Spline Tools. A spline (vonal) objektumokat az összetettebb felületű modellek megalkotásához használjuk. A kibővült Spline Tools segítségével sokkal könnyebben, gyorsabban, intuitív módon rajzolhatjuk meg modelleink alakját.
Sculpt fejlesztések. A Cinema 4D minden évben nagy hangsúlyt fektet a sculpt eszközök tökéletesítésére, nincs ez másként az új verzióban sem. Új eszközökkel bővültek a szobrász kellékek, a már meglévők pedig egyszerűbben kezelhetővé váltak.
Variation Shader. A variálható árnyalók nagyszerű segítséget nyújtanak például egy fa leveleinek, vagy egy háztető cserepeinek fotorealisztikus megjelenítésében. Ha sok azonos elem van egy jelenetben, de szeretnénk a látványt apró színeltéréssel élethűvé tenni, a Variaton Shader automatikusan megoldja helyettünk a problémát.
Material Override. Bátran kísérletezhetünk egy-egy modell anyagtulajdonságaival anélkül, hogy az eredeti materialt módosítanunk kellene.
Továbbfejlesztett Motion Tracker. Még könnyebben helyezhetjük el modelljeinket egy videófelvételen. Az új Motion Tracker két lehetőséget is nyújt a hibás trackek javítására, vagy eltüntetésére.
Továbbfejlesztett animációs eszközök. Minden eddiginél egyszerűbbé és gyorsabbá vált a karakteranimáció megalkotása, könnyen áttekinthető grafikus felületen finomhangolhatjuk a mozgásokat.
 

 

 


RENDSZERKÖVETELMÉNYEK
Apple:

Rendszer Apple Mac OS X 10.7 vagy újabb
Processzor Intel Core 2 Solo
Memória 1 GB
Tárhely 7 GB
Képernyő 1024x768
Egyéb
  • OpenGL 2.1 kompatibilis videókártya

Windows:

Rendszer Windows 10/ 8.1/ 8.0 / 7 / Vista 64 bit, Windows 2008 Server 64 bit, Windows 2012 Server 64 bit
Processzor Intel Pentium 4, Athlon 64 Sempron
Memória 1 GB
Tárhely 7 GB
Képernyő 1024x768
Egyéb
  • OpenGL 2.1 kompatibilis videókártya

FUNKCIÓK

Modellezés
 

A legtöbb 3D-s projekt a modellezéssel kezdődik.

Egyszerű geometriai formák állnak rendelkezésedre a Cinema 4D-n belül "parametrikus primitívek" formájában. A Parametrikus objektumok olyan állítható térbeli sokszögek, amelyek bonyolultabb modellek alapjául szolgálhatnak. Számos deformáló, módosító és generátor áll rendelkezésedre a könnyű és gyors modellezéshez. A spline (vonal) objektumok, kiegészülve az extrude, lathe, loft és sweep objekumokkal alkalmasak rendkívül összetett alakzatok létrehozására, amelyek valós időben állíthatók, vagy akár animálhatók is.

 
Poly Pen - forradalom a modellezésben
 
Soha nem volt még ilyen egyszerű az organikus modellek létrehozása, vagy a retopológia, köszönhetően az új fejlesztésű Poly Pen-nek. Ez az eszköz egyesíti az összes szükséges funkciót ahhoz, hogy úgy alkoss 3D-s modelleket, mintha csak egy tollal rajzolnál. Klónozz, vágj szét, vagy hegessz össze pontokat, vonalakat, lapokat a 3D-s modelleden! Használd a subdividion-t a sarkok lekerekítéséhez! Engedélyezt a snap funkciót, hogy még pontosabban tudj rajzolni! Mindezt egyetlen eszközzel, és így lesz a modellezés gyorsabb és egyszerűbb, mint valaha!
 
Egyszerű formázás
 
A Cinema 4D számos polygon tool-t tartalmaz, amelyekkel valós időben alakíthatod a modelledet. A sokoldalú Knife (kés) eszközzel lyukakat vághatsz, tárgyakat köthetsz össze, vagy újabb pontokat adhatsz hozzá a modelledhez. A Stitch and Sew (varrás, öltés) eszköz segítségével pedig könnyedén eltüntetheted a felesleges lyukakat a modellről. A Brush és Magnet (ecset és mágnes) eszközökkel pedig egyszerűen vihetsz fel organikus formákat, vagy szabálytalanságokat a felületre. Akár valós, akár egy kitalált jelenetet szeretnél létrehozni, a Cinema 4D erőteljes eszközei biztosítják az alapot elképzeléseidhez!
 
UV szerkesztése
 
A Maxon Cinema 4D eszközök tömegét kínálja az UV szerkesztéshez, amellyel több rétegben is fel tudod vinni a felületi színeket, mintákat a modellre. Az UV szerkesztés elengedhetetlen a minőségi textúrázáshoz és a sikeres festéshez a 3D-ben. Akár egy alacsonyabb felbontású játékról van szó, akár egy magas minőségű matte painting-ről, a Cinema 4D hatékony eszközöket ad a kezedbe.
 
__________________________________________________
 
Anyagok létrehozása a Cinema 4D-ben
 
Legyen szó mesterséges vagy természetes hatású anyagokról, a MAXON CINEMA 4D anyagmodellező rendszere teljes kontrollt ad a 3D-s objektumok felületének létrehozása felett. A legtöbb channel alapja egy textúra, vagy egy shader. A textúrák jobb kezelése érdekében a MAXON CINEMA 4D Prime támogatja a legtöbb elterjedt és népszerű formátumot, így a rétegelt .PSD fájlokat is. A széleskörűen használható 2D és 3D volumetrikus árnyalókkal könnyedén hozhatsz létre üveg, fa, vagy fém hatást. Különböző szűrőkkel és rétegeléssel könnyedén kombinálhatsz képeket, árnyalókat, és effekteket is.
 
Reflectance channel
 
Valósághű tükröződést hozhatsz létre a fényvisszaverődés és a tükröződés kombinálásával egyetlen csatornán belül. Adj a modellednek érdes, tükröződő, egyenetlen és színes felületet mindössze egy csatorna rétegeinek egyesítésével! Készíts több rétegű tükröződő felületet, mint a metálfényű autókon. Hozz létre valószerű fémfelületeket a fresnel és anisotrophy segítségével. Készíts élethű textil felületeket az Irawan-nal.
 
3D festés
 
A Maxon Cinema 4D teljes ellenőrzést tesz lehetővé a textúrák minden rétege felett, szűrő és felületi támogatással. Akár 10 csatornát is festhetsz egyszerre, és a RayBrush technológiának köszönhetően valós időben kísérheted figyelemmel a festés eredményét egy renderelt képen.
 
__________________________________________________
 
Animáció - Mozgásban a grafika
 
Kapcsolj negyedik dimenzióba a Maxon Cinema 4D-vel! A professzionális animáció létrehozása még soha nem volt ennyire könnyű és intuitív. A majdnem minden elem előtt megtalálható kis körrel villámgyorsan és egyszerűen adhatsz kulcspontokat az animációhoz. A modell bármelyik paraméterét is használhatod kulcspontként. A Power Slideren nyomon követheted az egyes elemekhez tartozó kulcspontokat, és akár módosíthatod is őket anélkül, hogy újra hozzá kellene adnod a jelenethez.
A Timeline még nagyobb szabadságot és áttekinthetőséget ad, mivel az egyes elemek kulcspontjait elkülönítve láthatjuk és szerkeszthetjük általa. A Master Tracks lehetővé teszi az egyszerű manipulációt minden keyframe-hez csatolt tárgy, vagy jelenet esetén, a Region tool eszköz pedig segít a könnyed mozgatásban.
 
Motion Tracker - Üdvözlünk a való világban!
Kombináld a 3D-s elemeket valódi kamerás felvétellel! A reális megjelenés érdekében a szoftver pontosan rekonstruálja a kamera mozgását. Az egyszerű kameramozgást a Cinema 4D egyetlen gomb lenyomásával leköveti. Bonyolultabb felvételeknél lehetőséged van manuálisan módosítani a kamera mozgását, vagy saját maszkokat hozzáadni a jelenethez. 
 
F-görbék
 
Használd az F-görbéket a kulcspontok részletesebb és finomabb módosításához. A görbék segítségével könnyen finomhangolhatjuk a jelenet egyes részleteit.
 
Non-Linear animation 
Ezzel az eszközzel könnyű építeni, rétegezni, és hurkolni az apróbb mozgásokat, amely akár több száz keyframe-et is magába foglalhat. Könnyedén blokkolhatjuk az animációkat az előre meghatározott mozgások alapján, majd egymásra építhetjük őket újra, átírva a szükséges keyframe-ket és mozgásokat.
 
Audio support 
 
Ha a képeidhez szükséges audio hatásokat is szinkronizálnál, könnyen importálhatsz hangot és nézheted meg azt  a Timeline-on.
 
Részecskék
 
A Cinema 4D igen könnyen használható részecske rendszerrel is fel van szerelve. Bármilyen objektumot használhatunk részecskeként, amelyek mozgását aztán befolyásolhatjuk gravitáció, turbulencia, vagy szél hozzáadásával. Így lenyűgöző animációkat tudunk létrehozni.
 
__________________________________________________
 
 

Fejlett karakteranimáció

A karakter animátoroknak és riggelőknek egyaránt szükségük van könnyen használható eszközökre az élethű karakter mozgatáshoz. 

Az új karakterobjektum

A különböző karakterobjektumok segítségével könnyedén csontozhatsz sokféle élőlényt, legyen az ember, négylábú, hal, madár, stb... Egyszerűen csak húzd rá az elkészült modellt a megfelelő karakterobjektumra, és automatikusan hozzáadódnak a mesh-hez a csontok, valamint a súlyozás. 

 

Járásciklus CMotion-nel

Karaktereid automatikusan követik a talaj egyenetlenségeit járás közben, ha CMotion-t használsz. Megadhatsz neki egy egyszerű vonalat, amin végighalad, vagy bármilyen talajt, a karakter állandó kölcsönhatásban marad vele.

 

__________________________________________________

 

Hajszimuláció
 

A Cinema 4D Studio hajszimulációt nem csak haj, de szőrzet, toll, és még sok egyéb megalkotására is használhatod. Hihetetlenül gyorsan és intuitívan készíthetsz bármilyen szőrt, vághatod méretre, fésülheted, stb. Adhatsz hozzá bármilyen anyagot és textúrát, és animálhatod is. A hajszimuláció dinamikus hatásokkal van felruházva, automatikusan hat rá a gravitáció, szél, stb. Teljesen élethű hajat készíthetsz egy közepes teljesítményű számítógépen is, akár több millió hajszálat is villámgyorsan lerenderel a Cinema 4D. 
 

 
 
__________________________________________________
 

Dinamikus hatások

A Cinema 4D tartalmaz egy speciális dinamikus rendszert, amelyben azt is meghatározhatjuk, hogy az adott test kemény, vagy puha. 
 

Rigid Body (merev test) dinamika

Leesnek, összeütköznek, kölcsönhatásba kerülnek egymással és a környezettel. A Rigid Body lehetővé teszi, hogy olyan paramétereket adhassunk a modelleknek, mint például gravitáció, vagy tömeg. A Cinema 4D-nek nem okoz gondot akár több ezer modell fizikai szimulációja, vagy több millió poligonból álló modellek dinamikus mozgásának kiszámolása.

Soft Body (lágy test) dinamika

Ha a kölcsönhatás eredményeként valamely tárgynak deformálódnia kell, arra a Soft Body dinamika használható.
 

Aerodinamikus erőhatások

Animálni a levegő segítségével? A Cinema 4D-vel lehetséges. Hozz létre egyszerűen légáramlatokat, és hagyd, hogy a haj,  a toll, vagy könnyebb modellek behódoljanak neki. 

__________________________________________________
 
Világítás
 

A Cinema 4D számos eszközt kínál a jelenetek bevilágítására, természetesen Global Illumination-nel.

Különböző típusú fényforrások biztosítják a rendkívül hatékony bevilágítási rendszert. Könnyedén állítható a fényerő, a fény színe, faloff, és egyéb tulajdonságok. Készíthetsz látható, vagy volumetrikus fényeket, adhatsz hozzá zajt, színes árnyékot, és még sok mást.

Global Illumination

A globális megvilágítás figyelembe veszi, hogy a tárgyak nem csak a fényforrásból kapnak fényt, hanem a környezet által viszaverődött fény is megvilágítja őket. Ezáltal sokkal élethűbb eredmény hozható létre. A Global Illumination HDRI bevilágítással együtt kiváló képminőséget eredményez.

Határ a csillagos ég!

A Cinema 4D büszkélkedhet egy komplett SKY (ég) eszközzel is, amelyben egyszerűen létrehozhatunk felhőket, ködöt, atmoszférát, és még globális helymeghatározást is tartalmaz. Ezen kívül az adatbázisból előre elmentett ég szimulációkat és időjárási elemeket is behívhatunk.

IES fények

Sok gyártó kínál ingyenesen letölthető IES adatokat különböző lámpák fényének valóságos szimulálásához. Ezek már tartalmazzák többek között a fényerőt, színhőmérsékletet, vagy a falloff értékeket, amelyekkel teljesen élethű lámpa-világítás hozható létre. A Cinema 4D tartalmaz számos ilyen előre meghatározott értékekkel ellátott lámpát.

Fénytörés

A Cinema 4D képes olyan fényhatásokat is szimulálni, mint például egy óra számlapjára, vagy egy medence aljára vetülő fény, mivel pontosan megjeleníti a fénytörést is átlátszó anyagok környezetében.
__________________________________________________

 
Renderelés
 
A Cinema 4D kiemelkedő teljesítményt nyújt a képszámítás területén is, köszönhetően a lineáris munkafolyamatnak, és a többmagos processzor-, valamint a hyper treading támogatásnak. A multi-pass render lehetővé teszi, hogy külön rétegekbe mentsük ki például az árnyékokat, a tükröződést, és egyéb hatásokat, hogy aztán Photoshopban, vagy After Effects-ben könnyedén a jelenethez igazítsuk őket.
 

Fizikai render motor

A realizmus felső határát feszegeti a Cinema 4D új fizikai render motorja. Mintha egy valódi kamerát használnál, beállíthatod a záridőt, rekeszértéket, mélységélességet, motion blur-t, és így tovább.

Olyan továbbfejlesztett hatásokkal találkozhatsz, mint az elmosódott tükröződések, területi árnyékok, és az ambient occlusion. A fizikai render motor az Intel Embree raytracinget használja olyan magasan optimalizált algoritmusokkal, amelyek akár 300 százalékos teljesítménynövekedést is tudnak produkálni a képminőség megtartása mellett. Minél összetettebb egy jelenet, annál inkább kihasználható ez a teljesítmény függetlenül attól, hogy milyen processzorral dolgozol.

 

A MAXON CINEMA 4D által támogatott fájlformátumokat tartalmazó táblázatot ITT találja.

 

Bizonytalan vagy? Előbb kipróbálnád a terméket? Kattints ide és töltsd le a CINEMA 4D Trial verziót a teszteléshez!

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram