Animate

    Adobe Animate CC

    Webfejlesztés, webtervezés magasfokon
    Animate

    Árakhoz kattintson ide

    Nemcsak a világot hódította meg, Magyarországon is óriási publicitásnak örvend az Adobe Flash Professional CC: több ezres fejlesztő- és rajongótábort vonultat fel maga mögött, köztük cégeket és iskolákat is. 

    Áttekintés

    A Flash technológia hosszú évek óta fénykorát éli, de a felhasználók még mindig nem fogytak ki az ötletekből. Naponta kerülnek újabb és újabb megoldások a weboldalakra Flash animációk formájában, de a fejlesztők hihetetlen tömege is ontja a jobbnál jobb, Flash alapú alkalmazásokat világszerte.

    A Flash Professional alkalmazásból Adobe Animate CC lett.   

    A gyorsan fejlődő webes szabványokat az alkalmazás alapból támogatja. Több platformra – köztük a Flash/Air, HTML5 Canvas, WebGL, sőt egyéni platformokra is – rendkívül fejlett rajzolóeszközökkel készíthet animációkat és teheti ezeket közzé, így felhasználóit szinte bármely asztali vagy mobileszközön elérheti.

    Lenyűgöző megjelenésű animációk. Fedezze fel korszerű vektor-animációs eszközkészletünket, mellyel a feladatok gyorsabb elvégzése mellett olyan tartalmakat hozhat létre, amelyek a mobileszközöktől kezdődően egészen a legújabb ultramagas felbontást nyújtó kijelzőkig minden egyes készüléken nagyszerűen festenek.

    A vektorgrafikus ecsetekkel az ecsetvonások a bevitelt követően is módosíthatók, és bármilyen felbontásra méretezhetők anélkül, hogy az a minőség rovására menne.

    Meglévő Flash-reklámait HTML5 Canvas formátumba konvertálhatja, vagy akár nulláról kezdve is létrehozhatja, így bármely böngészőn optimálisan jelennek meg.

    A 4K és egyéb nagyfelbontású megoldások exportálása által Ön is meggyőződhet róla, hogy videói a legújabb, Ultra HD felbontást nyújtó TV-ken és monitorokon is nagyszerűen mutatnak.

    A Mozgásszerkesztővel fokozatosan ellenőrizheti a köztes mozgásokat, így most már az összetettebb animációk is egyszerűen megalkothatók.

    Animate, mostantól CreativeSync funkcióval. A Creative Cloud részét képező Animate alkalmazáshoz tartozik az Adobe CreativeSync bővítmény, amellyel bármikor gyorsan elérheti a szükséges kellékeket. A CreativeSync biztosítja a Creative Cloud Libraries és az Adobe Stock működését, valamint ez kapcsolja össze a mobil- és asztali alkalmazásokat.

    Adobe Stock Több mint 45 millió válogatott, jogdíjmentes fényképet és grafikát érhet el az Animate alkalmazásban.

    Kellékek ott, ahol épp szükség van rájuk Kedvenc kellékei – ecsetek, színek, grafikák, metaadatok és még sok minden más – mind megtalálhatók az Animate alkalmazásban.

    Új mobilalkalmazások Az Adobe Capture CC alkalmazással munkáiban használható kellékeket hozhat létre, amelyeket az Animate programon keresztül animációi tökéletesítésére használhat fel.
     

     

     

    Rendszerkövetelmények
    Windows
    Rendszer
    Windows 7 (64 bit) vagy Windows 8 (64 bit)
    Processzor
    Intel Pentium 4, Intel Centrino, Intel Xeon vagy Intel Core Duo (vagy ezeknek megfelelő AMD)
    Memória
    4 GB
    Tárhely
    2,5 GB
    Képernyő
    1024x768
    Egyéb

    QuickTime 10.x szoftver ajánlott

    Apple
    Rendszer
    Mac OS X v10.7 (64 bit) vagy 10.8 (64 bit)
    Processzor
    Többmagos Intel processzor
    Memória
    4 GB
    Tárhely
    2,5 GB
    Képernyő
    1024x768
    Egyéb

    QuickTime 10.x szoftver ajánlott

    Funkciók

    - Animate CC (2017.5)
    2017. június 13.

    Új Ease-készletek Az új Ease-készletekkel definiált Klasszikus és Alakzat átmenetekkel gyorsabban hozhat létre valósághű mozgásokat.Létrehozhat egyéni puhításokat az Alakzatátmenetekhez.

    Alkalmazásbeli értesítések Hasznos környezetfüggő ötleteket és információkat kaphat az alkalmazásban végzett munka közben az új és meglévő funkciókról.

    Sprite-lapok exportálása A textúra atlaszok vagy sprite-lapok Animate CC alkalmazásból Unity vagy más platformokba történő exportálásával gyorsíthatja a játéktervezéstől a fejelsztésig tartó szakaszt.

    Összetevők telepítése Bővítmények használatával könnyen csomagolhat, megoszthat és telepíthet egyéni HTML5-alapú összetevőket.

    Jobban használható ecsetek Gyorsabban és jobb minőségű vonalakkal vázolhat mostantól, mivel az ecsetvonások között nem kell várni a kisimításra.

    További újdonságok: Adobe AIR futásidejű firssítések, AuthPlayer-frissítések és más újdonságok.

    - Animate CC (2017.1)
    2017. január 30.

    Jobb megjelenítés HiDPI-támogatással Rendkívül éles felbontásban, több képponttal megjelenítve láthatja képernyőjén az ikonokat és szövegeket. Az Animate CC automatikusan optimalizálja beállításait HiDPI-monitorokra.

    A Képkockaválasztó fejlesztései Mostantól egyszerűbben használhatók fel a kellékek újra a finom mozgások, például a száj és kéztartások módosításához. A képkockák automatikusan szűrhetők kulcsképkocka, összes képkocka és más kritériumok szerint.

    Globális JavaScript és külső gyártók JavaScript-könyvtárainak támogatása Szert tehet arra a rugalmasságra, amivel egy animáció összes képkockájára alkalmazható JavaScript kódot használhat. Továbbá mostantól az Animate felhasználói felületéről használhatja animációihoz a legfrissebb JavaScript-könyvtárakat.

    - Animate CC (2017)
      2016. november 02.

    Integrált virtuális kamera A beépített V-cam funkcióval a videokamerákhoz hasonlóan pásztázhat és nagyíthat animációiban. A V-cam funkcióval tónusok és szűrők is hozzáadhatók. 

    Egyszerűbb exportálás A klipek és kivonatok GIF, JPEG vagy PNG formátumban való exportálásával a közösségi médiában, azonnali üzenetekben és szövegekben való megosztásával mostantól egyszerűsödött a prototípusok megosztása.

    Újrafelhasználható összetevők Mostantól gyorsan és könnyen adhat hozzá és használhat fel újra videolejátszókat, gombokat, diatárakat és más gyakori összetevőket HTML5 Canvas-dokumentumaihoz.

    A Creative Cloud-kellékek továbbfejlesztései A Creative Cloud szolgáltatásban tárolt összes kellék – köztük a Creative Cloud Libraries-könyvtárban lévő fájlok, a CC asztali alkalmazásokban és a mobilprojektekben készült kellékek – archiválható, megjegyzésekkel látható el, és megtekinthetők verzióelőzményeik. 

    Vektorecset továbbfejlesztései Egyéni ecseteket hozhat létre és oszthat meg, művészeti ecsetekké alakíthat mintázatecseteket, és a jobb nyomás- és döntésérzékenységnek köszönhetően kifejezőbben alkothat.

    Typekit Marketplace-integráció A legnagyobb iparági szereplőktől vásárolhat betűtípusokat az Animate-projektjeiben való felhasználásra. A Typekit saját betűtípus-szinkronizálási és webes technológiáival juttatja a Marketplace-betűtípusokat tetszőleges felhasználási helyükre.

    Együttműködés a CC Libraries-könyvtárakkal Az animációkon egyidejűleg több csapattaggal közösen is dolgozhat. A CC Libraries-könyvtárakon keresztül teljes animációkat, klipeket és szimbólumokat oszthat meg, módosíthat és újra fel is használhat, az animációkat pedig közvetlenül az InDesign és Adobe Muse alkalmazásban helyezheti el.


    - Animate CC (2015.2)
      2016. június 21.

    Jobb együttműködés a könyvtárakkal Ha a kellékeket csak olvasható Creative Cloud Libraries-könyvtárakban felügyeli, a csapattagok használhatják, de nem módosíthatják vagy törölhetik azokat.

    Frissített Könyvtárak panel Találja meg a szükséges kellékeket gyorsabban az új, szűrt kereséssel az Adobe Stock piactéren, és azonosítsa a licencelt Stock-kellékeket egyszerűbben.

    Továbbfejlesztett ecsetek Az új mintázatecsetek, vektorecset-simítás és csempézés révén kifejezőbb módokon rajzolhat, közvetlenül az Animate programban. 

    Grafikus szimbólum-bélyegképek Keltse életre gyorsabban a karakterek részleteit, például a szájukat vagy a kezüket előnézeti bélyegképekkel, amelyeket hozzáadhat közvetlenül az idővonalhoz.

    Továbbfejlesztett webes közzétételi lehetőségek A HTML5-rajzvásznon közzétett projektek már támogatják a HiDPI és a Retina megjelenítőket. A hirdetők HTML5 formátumú szalagreklámokat is létrehozhatnak és közzétehetnek, amelyek kinyílnak, amikor rájuk kattint vagy föléjük viszi az egeret.

    Áttetsző rétegek Hagyja a manuális megkerülő megoldásokat, és készítsen vázlatot a többi réteg fölött közvetlenül az Animate programban.

    Mutassa be munkáját az Adobe Portfolio programmal Ha a Portfoliót használja az animációi bemutatására, most létrehozhat egyéni kezdő- és elérhetőségi oldalakat, hogy jobban tudja tartani a kapcsolatot a nézőivel. 

    További újdonságok: Speciális PSD- és AI-importálási lehetőségek, bitképek illesztése, integráció a legújabb Flash Player programmal, valamint az Adobe AIR SDK-val és továbbiak. 


    - Animate CC (korábban Flash Professional)
      2016. február 08.

    Egyszerűen elérhető kellékek a Creative Cloud Libraries szolgáltatással Böngésszen szabadon az Animate és más Creative Cloud-alkalmazások könyvtáraiban elérhető ecsetek, színek, grafikák és egyéb kreatív kellékek között. A könyvtárak Creative Clouddal történő szinkronizálásával a különböző kellékek összekapcsolhatók, így módosítás esetén Ön és csapata bármilyen folyamatban lévő projektben frissítheti azokat.

    Találja meg a tökéletes kelléket az Adobe Stock segítségével Az új Adobe Stock piactéren jogdíjmentes képeket és vektorgrafikákat kereshet, licencelhet és kezelhet közvetlenül az Animate alkalmazásból. 45 millió kellék közül választhat, a kiválasztott elemeket Creative Cloud Libraries-könyvtárába mentheti, ahonnan áthúzhatja őket projektjeibe. Emellett a videoforrásokat is közvetlenül az Adobe Stock piactérről licencelheti. 

    Tervezés az Adobe Typekit betűtípusaival Közvetlenül a betűtípusmenüben választhatja ki az Adobe Typekit több ezer betűtípusának bármelyikét és alkalmazhatja webes Animate-projektjeiben. Creative Cloud-tagként a legnevesebb betűöntödék betűtípusaihoz is hozzáférése van.

    Nagyobb rugalmasság a vektorgrafikus ecseteknek köszönhetően Az új vektorgrafikus ecsetekkel az ecsetvonások a bevitelt követően is módosíthatók, és bármilyen felbontásra méretezhetők anélkül, hogy az a minőség rovására menne. Emellett személyre szabott ecseteket is létrehozhat, az Adobe Capture CC-vel készített ecseteket pedig importálhatja is.

    4K+ videók exportálása A személyre szabott felbontású exportlehetőségek által Ön is meggyőződhet róla, hogy videói a legújabb, Ultra HD felbontást nyújtó TV-ken és monitorokon is nagyszerűen mutatnak.

    Továbbfejlesztett ecsetek és ceruzák Egyszerűen megrajzolható egyenletes és pontos görbék menti vektorkörvonalak és gyorsabban betölthető előképek.

    Egyéni felbontás A különböző felbontású, például HiDPI, Retina és 4K technológiájú kijelzőkre történő méretezés és optimalizálás által új életet lehelhet korábbi projektjeibe.

    Hang és animáció egyszerű szinkronizálása A tökéletes szinkronizálás kódírás nélkül elérhető a hang ismétlődő lejátszásának közvetlenül az Időtengelyen történő elhelyezésével és vezérlésével.

    360°-ban elforgatható vászon A szögek és ecsetvonások pontos kezelése érdekében rajzolás közben tetszőleges módon elforgathatja a vásznat, pont úgy, mintha papírral és ceruzával dolgozna.

    Egyszerű színváltoztatás A címkével ellátott színek elnevezése által a változtatások alkalmával a módosítások a teljes kompozíció tekintetében frissülnek.

    HTML5 Canvas-sablonok Az egyszerűen újrahasznosítható, bármilyen kódszerkesztő eszközzel módosítható HTML5 Canvas-csomagolósablonok létrehozásával könnyedén készíthet interaktív elemekben bővelkedő reklámokat és egyéb tartalmakat.

    Színes pauszpapír A mostantól egyszerű módon létrehozható összetett animációk megalkotása során az egymást követő képkockák különböző színekkel és alfa értékekkel társítva tekinthetők meg.

    További újdonságok: Animációk becsomagolása OAM-fájlokká, SVG-fájlok közvetlen importálása a Creative Cloud Libraries használatával, vagy a Fájl importálása parancs segítségével.


    - Flash Professional CC (2015)
      2015. június 15.

    Életszerű animáció a Bone (Csont) eszközzel Továbbfejlesztett kinematikai lehetőségekkel keltheti életre karaktereit. Objektumok összekapcsolásával és valós idejű módosításával hozhat létre természetes, dinamikus mozgásokat. A Bone (Csont) eszköz – közkívánatra visszatért. 

    Sprite-lap exportálás Minimálisra csökkentheti a projekt fájljainak számát. A HTML5 Canvas-dokumentum bittérkép formátumú képeit egyetlen sprite-lapra exportálhatja. Online hirdetéseiben a legtöbbet hozhatja ki animációiból, az Interactive Advertising Bureau (IAB) irányelveinek megfelelve. 

    Videoimportálás az idővonalra A H.264-videókat közvetlenül az idővonalra importálhatja, és segédrétegként használhatja őket.

    Hangfájlok felosztása A hangfájlokat közvetlenül az idővonalon oszthatja fel, így hangolva össze animáció közben az üres képkockákat. 

    Ecsetek minden méretben Nagyítás és kicsinyítés. Az ecset mérete a munkaasztal méretének megfelelően változik. Búcsút vehet az alig látható és a túlméretezett ecsetektől.

    Villámgyors mentés A nagy fájlok mentése gyorsabb mint valaha. Vége a várakozásnak. Mentés után azonnal tovább dolgozhat fájljaival.

    HTML5-optimalizálás Sallangok nélkül tehet közzé HTML5-projekteket. A fölösleges könyvtárelemek, kulcskockák vagy kellékek kihagyásával jelentősen optimalizálhatja a végleges projektet.

    iOS 64 bites támogatás A 64 bites feldolgozás előnyeit kihasználva interaktív lehetőségekben bővelkedő iOS-alkalmazásokat hozhat létre.  


    - Flash Professional CC (2014.1)
      2014. október 6.
     

    Kibővített WebGL-támogatás Teljesen interaktív animációkat tehet közzé – parancsfájl-használattal és hanggal – WebGL formátumban. A modern böngészőkben ezek Flash Player nélkül futtathatók, és kihasználják a GPU-gyorsítású hardvert.

    Egyéni ecsetek Ideális alakú, szöghelyzetű és simaságú saját ecseteket hozhat létre. Az ismételt használat számára mentett ecseteket a Creative Cloud Sync Settings (beállítások szinkronizálása) funkciójának köszönhetően több számítógépen is használhatja.

    SWF-importálás Közkívánatra visszakerült: SWF-fájlok erőforrásként történő importálása a projektekbe.

    Animációs segédvonalak Az animált objektumok mozgásának finomabb testreszabásához szabályozhatja mérettranszformációjukat, és színüket is transzformálhatja a mozgássegédvonal mentén.

    Egyéni platformok támogatása Az új SDK-nak köszönhetően a fejlesztők további formátumok támogatásával bővíthetik a Flash Professional alkalmazást.

    További újdonságok: Használatot könnyítő változtatások; az Adobe AIR-alkalmazások közzététele megosztott futásidővel; és az alkalmazások Intel x86-alapú Android eszközökön való közzétételének biztosítása.


    - Flash Professional CC (2014)
      2014. június 18.

    Exportálás SVG-fájlba Flash-projektjei bármelyik képkockáját SVG-fájlba exportálhatja, amelyet felnagyítva plakátokon és más reklámanyagokban is felhasználhat.

    Változó szélességű ecsetvonások Az ecsetvonások szélességét festés közben bármikor módosíthatja. Bármelyik ecsetvonáshoz profilt hozhat létre és menthet, de használhatja a változó szélességű ecsetvonások készleteit is.

    Változó szélességű ecsetvonások közötti mozgásátmenetek A változó szélességű ecsetvonásokhoz alakzatátmenetet adva az ecsetvonás változását kísérő animációt hozhat létre.

    Új mozgásszerkesztő Közkívánatra frissített formában visszatér a mozgásszerkesztő, amellyel precízen szabályozhatók a különböző tulajdonságok – például színeffektusok és átalakítások – közötti mozgásátmenetek.

    WebGL-alapú animációk WebGL formátumban tehet közzé animációkat, így azok a Flash Player nélkül is lejátszhatók az újabb böngészőkben, és a hardveres GPU-gyorsítás előnyeit is kihasználják.

    Objektumszintű visszavonás A funkció ismét elérhető. Az objektumszintű visszavonással a nélkül vonhatja vissza az adott objektumon elvégzett műveleteket, hogy más, később módosított objektumok szerkesztéseit vissza kellene vonnia.

    Projektorfájlok támogatása A videókat Flash-projektorfájlként (.exe) is közzéteheti, így olyan rendszereken is megtekinthetők, amelyeken nincs telepítve a Flash Player.

    HTML5-bővítmények támogatása A Flash Professional immár támogatja a HTML5-alapú paneleket, így a fejlesztők új funkciókkal és tartalommal bővíthetik az alkalmazás funkciókészletét.

    További újdonságok: Adobe Kuler panel, HTML5-bővítmények létrehozása és más fejlesztések.


    - Flash Professional CC (13.1)
      2013. december 3.

    HTML5 Canvas-támogatás Ismerős és immár a HTML5 Canvas platform használatához igazodó szerkesztési környezetben készíthet interaktív tartalmakat. A képkockákhoz natív JavaScript-támogatást, így többek között kódsegédfunkciót és színes kódmegjelenítést használva adhat parancsfájlokat. 

    További újdonságok: A Színtárak panel használhatóságát javító fejlesztések, automatikus kódformázás a Műveletek panelen, kódjavaslat JavaScript és JS API-k számára, kódrészletek panel és más fejlesztések.
     

    - Flash Professional CC (13)
      2013. június 17.


    Továbbfejlesztett HTML-közzététel Szinte bármely képernyőn használhatja a bővített HTML5-támogatást a frissített CreateJS-eszközkészletnek köszönhetően, amely új, gombok, kattintható területek és mozgásgörbék használatához kapcsolódó funkciókat tartalmaz.

    64 bites architektúra Az alapjaitól újratervezett, 64 bites Flash Professional CC modulárisabb szerkezetű, valamint gyorsabb és stabilabb, mint valaha. Egyszerre több nagy fájlt is könnyedén kezelhet, gyorsabban közzéteheti munkáját, és jobb válaszidejű idővonallal dolgozhat.

    Valós idejű rajzolás Rajzolás közben azonnal teljes – a kitöltés és a körvonal színét is megjelenítő – előnézetet tekinthet meg a Flash Professional bármelyik alakzatrajzoló eszközét használva. Tervei gyorsabban öltenek formát, mint valaha.

    Beállítások szinkronizálása A megszokott módon dolgozhat bármely – Mac vagy PC – számítógépén. Szinkronizálja munkaterületi beállításait a Creative Cloud szolgáltatásban – köztük az gyorsbillentyűket és készleteket –, így azok mindig kéznél lesznek.

    Egyszerűsített felhasználói felület A letisztult felhasználói felületnek köszönhetően maximálisan a tartalomra összpontosíthat. A párbeszédablakok és a panelek intuitívabbak és áttekinthetőbbek. Választhat a felhasználói felület világos és sötét témája között. 

    Időtakarékos megoldások az idővonalon A Timeline (Idővonal) panelen egyszerre több kijelölt réteg tulajdonságait módosíthatja. A munkaasztalon könnyedén kicserélheti a szimbólumokat és a bitképeket. A rétegeken egyszerre több objektumot is kijelölhet, és egyetlen kattintással viheti át őket a kulcskockákra.

    Korlátlan munkaterület-méret A korlátlan méretű munkaterületnek köszönhetően könnyedén kezelheti a nagyméretű háttereket és a képen kívül elhelyezett tartalmakat.

    Sokoldalú kódszerkesztő A nyílt forráskódú Scintilla tárra épülő új kódszerkesztővel hatékonyabban írhatja meg a kódot. Az új Find and Replace (Keresés és csere) panelen egyszerre több fájlban keresve frissítheti pillanatok alatt a kódot.

    Tesztelés és hibakeresés USB-kapcsolaton keresztül Számítógépéhez USB-kábellel egyszerre több iOS és Android rendszerű mobileszközt csatlakoztatva kevesebb lépésben végezheti el a tartalom tesztelését és hibakeresését.

    API-k egyéni metaadatok használatához Új JavaScript API-k segítségével tervezhet elrendezéseket, párbeszédpaneleket, valamint játékokhoz használt eszközöket és pályákat. Az elemek tulajdonságait már a Flash Professional alkalmazásban való létrehozásukkor hozzárendelheti.

    További újdonságok: AIR alkalmazásfejlesztés továbbfejlesztései; JS API-k hibaüzenetei és más funkciók.


    - Egyéb funkciók

    HD exportálás Az elkészített tartalmakat HD-ban is exportálhatjuk. Még az összetett animációk és Flash alkalmazások is tökéletes hang- és képminőséggel jelenhetnek meg, anélkül, hogy bármiféle csökkenést tapasztalnánk a teljesítményben.
     

     

     

    Széleskörű eszköz és formátumtámogatás Az új konverziós megoldásoknak hála a Flash-ben elkészített tartalmak megjeleníthetőek iOS és Android operációs rendszereket használó készülékeken is.

    Adobe AIR alkalmazások készítése Készítsünk alkalmazásokat Adobe AIR futtató környezetben. Az ily módon elkészített appok további letöltések nélkül futtathatók bármilyen számítógépen.

    Adobe AIR szimuláció Az Adobe AIR mobilalkalmazásokat a PC-nken is tesztelhetjük. Tesztelhető a képernyőtájolás, az érintőképernyős gesztusok és a gyorsulásmérő működése is.

    Szöveg engine  Az új Text Layout Framework használatával nyomdai minőségű tipográfiát állíthatunk elő. Mostantól lehetőségünk van arra, hogy hasábokkal és kétirányú szövegekkel dolgozhassunk, és a más Adobe termékekben készült szövegek is sokkal pontosabb formátumban és tördelésben kerülnek át a Flash-be.

    Code Snippets panel Az új Code Snippets panel lehetőséget ad arra, hogy funkcionális kódokat helyezhessünk el az idővonalon, az akciókhoz, a hanghoz és a videóhoz. Ezeknek az előre elkészített kódoknak hála lerövidülhet az ActionScript 3 megtanulása és felgyorsulhat a fejlesztés.

    Csontvázanimáció Még realisztikus kinematikus effektusok hozhatók létre a Bones eszközzel. Egy egyszerű felhasználói felületen állíthatók be azok a paraméterek, melyekkel összetett fizikai szimulációkat hozhatunk létre.

    Hatékonyabb videóeditálás Az új szerkesztési pont kezelő és videógörgető eszközökkel még egyszerűbb a Flash videók kezelése. Az FLV komponensek a szerkesztés közben is megtekinthetők.

    Együttműködés a Flash Builderrel A Flash Builderben elkészült ActionScript programok megnyithatók a Flash Professionalben is. Miközben a kódot szerkesztjük a Flash Builderben, addig a Flash Professionalben elvégezhető a tesztelés, a hibakeresés és a publikálás művelete.

    Hatékony munkafolyamatokkal a mobilos alkalmazásokért A Flash Professional CC-vell könnyedén menedzselhetjük a különböző mobileszközökre szánt FLA project file-okat. Hatékonyan készíthetünk, tesztelhetünk és alkalmazhatunk tartalmakat különböző felbontású és típusú készülékekre, az egyes elemek és könyvtárak megosztásával.

    Átméretezés Egy új opció segítségével gyorsan és hatékonyan optimalizálhatjuk a tartalmakat különböző felbontású eszközökre. A különböző grafikai elemek mérete automatikusan hozzáigazítható a célkészülék kijelzőjének méretéhez.

    Szimbólum raszterizálás A tartalmakat akár bitmap képként is exportálhatjuk, így nagyobb hatásfok érhető el a mobileszközökön.

    Hatékonyabb tesztelés Akár forráskód-szintű tesztelést is végezhetünk az Adobe AIR kompatibilis eszközökön, amiken közvetlenül is futtathatók a készülő alkalmazások.

    Még látványosabb animációk A képkockánként megrajzolt, vagy a kezdő és befejező képkocka közötti mozgással (tween) elkészített, látványos 2D-s animációk megvalósításához újabb funkciók állnak rendelkezésünkre. Az általunk személyre szabható funkciókkal vizuálisan is ellenőrizhetjük az animáció összes paraméterét.

    Adobe Flash CC fejlesztés mobil eszközökre Az Adobe Flash CC szoftver kiváló fejlesztői felületet biztosít a mobil eszközökön futtatható alkalmazások megtervezéséhez, fejlesztéséhez és teszteléséhez is. Az interaktív, mobil eszközt utánzó (emulator) felület lehetővé teszi számunkra olyan interaktív tartalmak fejlesztését, amelyek az ezeken az eszközökön futó Flash Lite Player lejátszóval rendelkeznek.

    Hatékony szkriptnyelv A legegyszerűbb animációktól kezdve az összetett alkalmazásokig mindenhol használhatjuk az ActionScript nyelvet. Ezzel az objektumorientált JavaScripthez hasonló programnyelvvel tovább csökkenthető az összetett mozgásokat, dinamikusan beolvasott szöveget és egyéb objektumokat tartalmazó SWF fájl mérete.

    Könnyű szkripthasználat Az Adobe Flash CC kibővített funkcionalitású, vizuális felhasználói felülettel rendelkező szkriptszerkesztőt tartalmaz, amelynek segítségével jelentősen könnyebbé válik a szkriptek írása. A beépített "szkript asszisztens" funkció segítségével a dizájnerek számára is elérhetővé válnak az ActionScript nyelv lehetőségei.

    Videó bárhol, bármikor A Flash Player elterjedése - kétszer annyi számítógépen található Flash Player, mint az összes többi médialejátszó együttesen - lehetőséget ad számunkra arra, hogy a legelterjedtebb lejátszót használjuk videofájlok megtekintésére. Intuitív és gyors eljárással konvertálhatunk videót, az új Adobe Flash CC segítségével be is ágyazhatjuk, valamint testre szabható lejátszófelülettel láthatjuk el. A munkafolyamat integrálható a vezető videoszerkesztő és videotömörítő eszközökkel, alkalmazásokkal. Ezekből a szerkesztőkből egyenesen konvertálhatjuk a videoanyagot Flash Video (FLV) fájlformátumba, sőt, nagy mennyiségű videofájlt kötegelt feldolgozással is konvertálhatunk, tömöríthetünk az Adobe Flash Video Encoder segítségével.

    Csúcstechnológiájú karakter- és szövegkirajzolás Az új szövegfeldolgozó és -megjelenítő meghajtó (FlashType text engine) segítségével nagyon éles, csúcsminőségű, tökéletesen elsimított élekkel rendelkező, kis betűméretnél is jól olvasható szövegrészeket helyezhetünk a tartalomba. Az Adobe Flash Professional CC integrált fontkirajzoló beállításokat tartalmaz, amelynek segítségével optimalizálhatjuk szövegeinket attól függően, hogy mozgó vagy álló (statikus) szöveget használunk az animációban, alkalmazásban.

    Vektoralakzatok és -görbék teljeskörű szerkeszthetősége A vektoralakzatok és vektorgörbék használata az Adobe Flash Professional CC szoftverben újra lett értelmezve, így ugyanolyan hatékony és minőségi munkát végezhetünk, mint bármely más, kifejezetten vektorgrafikus szoftverrel. Az alakzatok újraszerkesztése fogópontok segítségével, a halmazműveletek (metszet, unió, kivonás, stb.) használata, az alakzatok kitöltésmódjának beállítása, a színátmenetek használata csúcsminőségű, látványos vektorgrafikát eredményez.

    Hatékonyabb munka Az Adobe Flash Professional CC sokkal több apró, ám a munkát mégis megkönnyítő újítást kínál, mint bármely eddigi Flash verzió. Példának felhozhatjuk a globális, vagy csak objektum szintű művelet-visszavonást (undo), az egyesített eszközpanelek szétválasztását, újrarendezését és újraegyesítését, a kibővített vágólapot, és még sorolhatnánk.

    Jelentősen megnövelt futásidejű teljesítmény A nagyon összetett grafikus effektusokkal elkészített Flash tartalmat is úgy futtathatjuk a legújabb Flash Player 11 lejátszóval, hogy szinte észrevehetetlen a teljesítménycsökkenés a lejátszás alatt. Ezt a program legújabb konvertáló eljárása teszi lehetővé, amelyet külön beállíthatunk (property inspector) vagy ActionScripttel is irányíthatunk. A lényege, hogy a lejátszó minden felhasznált „klip szimbólumot” (movie clip symbol) dinamikusan konvertálni tud bittérképes képpé a futásidő alatt, és ezt egyfajta kiegyenlítő memóriában tárolja (cache), csökkentve ezzel a processzor terhelését. A lejátszás során eddig a processzor állandóan újra és újra, képkockáról-képkockára átszámolta a vektorgörbék és -alakzatok elhelyezését a Flash animációban. A vektoradatok ilyenfajta feldolgozása és készenléti tárolása lehetővé teszi, hogy a lejátszás során bármikor azonnal visszatekerjük a lejátszás eredeti állapotába, vagy elérjük az alakzatok és görbék kiinduló, eredeti formáját.

    Idővonal-effektusok Gyorsított és továbbfejlesztett „idővonal-hatások”, amelyek csökkentik az explicit kulcsképkockák szükségességét az animálás és módosítás során. Az egyszerű munkafolyamatok ismétlődő lépéseit most gyorsan, egyetlen lépésben véghezvihetjük. Az effektusok nem destruktívak, így azokat mindig újra módosíthatjuk, vagy akkor is eltávolíthatjuk, ha már egyszer használtuk őket. Ilyenek az átmenet (transition), transzformáció (transform), segédrácsra másolás (copy to grid), osztott másolás (distribute duplicate), homályosítás/elmosás (blur), vetett árnyék (drop shadow), tágítás (expand) vagy szétrobbantás (explode).

    Viselkedések Egyszerűsödött a médiavezérlők és a navigációs nyomógombok kezeléséhez szükséges szkriptek megírása. A viselkedéstípusokat a fejlesztő saját maga is megírhatja, de akár le is töltheti azokat az Adobe oldaláról (Adobe Exchange: http://www.adobe.com/cfusion/exchange/). A viselkedések többek között eseménykezelőket (movieclip load/unload, stop/play és z-depth rendezés) és audio-video vezérlőgombokat (play/stop, load, rewind/forward és show/hide) tartalmaznak.

    PDF és EPS fájltámogatás Gyorsabban készíthetünk gazdag médiatartalmakat PDF és Adobe Illustrator fájlok közvetlen támogatásával. A fájlokat az Adobe Flash CC felületén keresztül importálhatjuk, gazdag beállítási lehetőségekkel, amelyek lehetővé teszik a rétegek külön-külön történő importálását és a többoldalas dokumentumok oldalankénti beolvasását a Flash dokumentum könyvtárába (library), vagy egyenesen a színpadra.

    Új komponensek és V2 architektúra Gyorsan készíthetünk interaktív felhasználói felületet a beépített komponensek segítségével, amelyek többek között kapcsolókat, nyomógombokat, legördülő menüket tartalmaznak. A V2 architektúra komponensei között olyan funkciókat találhatunk, mint a „tab”, „focus”, „depth management”, valamint „bőrözhetőség”, és az objektumorientált programozást lehetővé tevő osztályhierarchiák, amelyek segítségével könnyedén készíthetünk saját komponenseket.

    Sablonok A sablonok segítségével gyorsan építhetünk fel új projekteket. A mindennapi használatra előkészített alkalmazások többek között oktatási bemutatók, interaktív prezentációk, diaporámák, vagy videobemutatók készítésénél gyors és látványos eredményt ígérnek.

    Poligon eszköz Ez az eszköz verhetetlen a sokszögek (poligonok) és csillagalakzatok automatikus készítésében. Kiválaszthatjuk a szögek, vagy az oldalak számát, és a többit már a rajzeszköz végzi. A megrajzolt sokszögeket minden további nélkül szabadon átszerkeszthetjük, paraméterezhetjük.

    CSS stílustáblák Egységes megjelenítés HTML-tartalomtól Flash-tartalomig az új CSS stílustáblák támogatásával. A fejlesztés most vizuálisan is teljesen konzisztens végeredményt hoz, ha a webfejlesztők kihasználják az Adobe Flash Professional CC és az Adobe Dreamweaver CC között megosztható CSS stílustáblákat.

    Unicode A közép-európai felhasználó számára ez kulcsfogalom. Az Adobe Flash CC minden gond nélkül képes használni az operációs rendszer által támogatott Unicode kódolású fontkészleteket. Mivel a támogatás kétbájtos karakterkészletekre is vonatkozik, elérhetővé válik az összes Közép-Európára jellemző speciális karakter.

    Karakterlánc panel Gyors és átlátható a nem angol nyelvű alkalmazások fejlesztési folyamata, amelynek során a használt karakterláncokat a panelen keresztül azonnal elérhetjük, és gyorsan kikereshetjük a használt szavakat, szövegrészeket, amelyeket így újra hasznosíthatunk.

    Karakter és szöveg élsimítása A karaktereket és a szövegeket jól olvashatjuk az optimalizációs folyamat kihasználásával, amelynek lényege a kisméretű, vagy a kisfelbontású képernyőkön és megjelenítőkön látható igazán (pl. mobiltelefonok, marokszámítógépek, stb.). A szöveg karakterei raszteres képernyőkön való felhasználásra vannak konvertálva (nem élsimított szélekkel), majd vissza vektorgörbékké az optimális fájlméret és hatékony megjelenítés érdekében.

    Videoimport varázsló A videók importálása és szerkesztése most sokkal könnyebb feladat. Az újrahasználható videotömörítési és -feldolgozási beállítások, mint a kivágás, méretezés, színkorrekciók és a kompresszió-paraméterezés gyorsítják és egyszerűbbé teszik a videó beágyazását és felhasználását a készülő alkalmazásokban.

    Bövíthető architektúra A fejlesztők bővítményeket készíthetnek, és felhasználhatják a többi fejlesztő által közreadott megoldásokat bővítmények formájában. Sok előre elkészített bővítményt használhatunk fel fejlesztés közben, mint pl. grafikonkészítőket, animált szövegeffektusokat, nagyfelbontású interaktív bitmap képeket és „raszter effektusokat”, - mindezt anélkül, hogy elhagynánk az Adobe Flash CC fejlesztőfelületét. A saját bővítmények fejlesztése a beépített JavaScript API felhasználásával történhet.

    Visszatekintő panel és utasítások A fejlesztők számára nagy segítség az általánosan használt utasítások bevitelének automatizálása. Visszakereshetjük és újrahasznosíthatjuk az összes utasítást, sőt, azokat utasítás-makroprogramok formájában feljátszhatjuk és újra lejátszhatjuk, vagy makrocsoportokba csoportosíthatjuk.

    MSAA komponensek A Microsoft Access Accessibility (MSAA) komponenseinek segítségével könnyített használhatóságú alkalmazásokat fejleszthetünk, valamint felhasználhatjuk többek között a szövegolvasó és billentyűzetvezérelt rendszerek kialakításában.

    Fejlesztőcsomag A fejlesztőcsomag segítségével csökkenthetjük a JavaScript kódokat a HTML oldalakban. A fejlesztőcsomag kínálatában a szabványos eljárások, mint a böngészőben lévő Adobe Flash CC plugin létezésének ellenőrzése, verziószámának lekérdezése, stb. találhatók.

    Publikálási beállítások Elmenthetjük és újra felhasználhatjuk nemcsak az alapbeállításokat, hanem a publikálandó fejlesztés célhelyét is, beleértve a szerverinformációkat. Az Adobe Flash CC report most a kompresszió mértékét, az ActionScripteket és az Adobe Flash CC alkalmazás futtatásához szükséges sávszélességgel kapcsolatos számításokat is tartalmazza.

    Kinek ajánljuk?

    Ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék internetes oldalukat kicsit mozgásra bírni, akik fejlesztők és dinamikus, modern weboldalt szeretnének létrehozni, valamint mindazoknak, akiket az animáció bármely egyszerűbb formája érdekel.