Teljesen megszűnik az Amazon Webstore szolgáltatása


Az Amazon 2016 júliusában teljesen leállítja e-kereskedelmi szolgáltatását, döntésére egyelőre nem adott hivatalos indokot. A legvalószínűbb ok az lehet, hogy az e-kereskedelmi szoftverek piacán kiéleződött harcban már nem szeretne a Shopify és a Bigcommerce ellenfele lenni.


Kivonul a webshop-as-a-service piacról az Amazon. A hír a Digital Design konferencián röppent fel, pár napra rá pedig az Amazon is értesítette róla meglévő ügyfeleit, a vállalat valóban befejezi e-kereskedelmi rendszere, a Webshop értékesítését és működtetését. Az online kereskedőknek tizenöt hónapjuk van új platformra költöztetni webáruházukat, 2016 július elsejétől teljesen megszűnik a szolgáltatás, új regisztrációkat pedig már nem fogad a cég.

Jóval drágább lett, a marketing pedig nem működött
A kis- és középvállalkozásokra fókuszáló e-kereskedelmi szoftverek és szolgáltatások piacán az utóbbi évek során egyre inkább élesebbé vált a harc, az Amazon legnagyobb konkurensei ezen a területen a rohamos ütemben feltörekvő kanadai Shopify és a Bigcommerce. Az e-kereskedelmi szolgáltatás még 2010-ben indult el azzal a céllal, hogy az Amazon a saját AWS (Amazon Web Service) technológiáján alapuló, könnyen kezelhető platformot nyújtson a kis- és középméretű webshopok számára. Emellett a kereskedők az Amazon teljes körű fizetési megoldásait élvezhették előnyként, a csomag pedig kiterjedt marketing eszközöket is ígért a szélesebb vásárlói közönség megszólításához.

Több ügyfél napvilágot látott panasza szerint a szolgáltatásnak nem sikerült beváltania a hozzáfűzött reményeket, főként az ígért marketingszolgáltatások nem működtek, amely a legfőbb vonzerőt jelentette számukra, így többen is a Shopify-ra vándoroltak át. Egy ügyfél elmondása szerint saját honlapjával párhuzamosan folytatott kereskedelmet Amazonos webáruházában is, az utóbbi viszont csak bevételének 15 százalékához segítette hozzá. Egy másik kereskedő panasza szerint a látogatók egy része amint meglátta online shopjában az Amazon márkajelzését, sokszor egyenesen az Amazon oldalára vándorolva vásárolta meg azt, ami kellett neki, így jelentős számú ügyfeleket szipolyozott el saját partnerétől a cég.

A felhasználói elégedetlenség azonban akkor tetőzött be, mikor az Amazon 2014-ben megduplázta a szolgáltatás árát, és még több jutalékot kezdett levonni az eladott termékek után. A csomag ára 39 dollárról 79 dollárra nőtt, és az eladott termékek után már nem 2.10, hanem 2.90 százalékot kért el a szolgáltató. A Shopify és a Bigcommerce ugyanezen az áron már szolgáltatásaiknak Pro illetve Gold verzióját nyújtja az alapcsomag helyett, így anyagilag is vonzóbb alternatívának számítanak.

 

 

Az eBay előbb kiszállt a ringből
Nem csak az Amazon döntött a távozás mellett, az eBay már tavaly nyáron lelőtte a hasonló céllal készült Magento Go platformját, merész lépésként pedig a vállalkozásoknak inkább egyenesen a Bigcommerce-re való áttérést javasolta. Döntését azzal indokolta, hogy sokkal jobban szeretnének fókuszálni a kulcsszoftverekre, amelyek a nagyobb cégeket szolgálják ki, mint a kisvállalkozások igényeit. A két platform között különösebb komplikáció nélkül, egyszerűen zajlott le a migráció, így a Bigcommerce felszívta az addig eBay szolgáltatását használó ügyfelek egy jelentős részét, így még erősebb vetélytárssá vált. Tavaly az Amazon Webstore már elérhetetlen volt Németországban, melyet akkor szintén nem kommentált a cég, találgatások szerint ez már előrevetítette a globális szintű megszűnés eljövetelét is.

(HWSW)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram