Self-promotion kisokos, melyet minden grafikusnak érdemes tanulmányoznia


Hogyan kelthetjük fel leghatékonyabban a potenciális ügyfelek figyelmét? Többek közt erre is választ ad ez a cikk.


Akár szabadúszó designer, akár egy kreatív ügynökség vezetője vagy, a munkád sikerének nagy része abban rejlik, kiknek és hogyan mutatod be magad. Ha grafikusi skilljeidet a maximumra fejlesztetted, nagyszerű portfólióval rendelkezel, de még több kihívásra és új ügyfelekre szeretnél szert tenni, esetleg ismeretlen vizeken dobnád be magad, akkor a self-promotion készségeidet sem árt egy kicsit felfrissíteni.

1. Rakj össze egy pöpec online portfóliót!

Manapság már mindenkinek van weboldala, a kérdés csak az, hogy vajon megfelelően kommunikálod-e szakmai rátermettségedet és tapasztalatodat. Nagyjából 7 másodperced van arra, hogy felkeltsd az olvasó figyelmét mielőtt továbbgörgetne, ezért hatásos és informatív kezdőlappal indíts, hogy mindenki megtalálja azt, amit keres. Szükséged lesz még egy ütős bemutatkozó szövegre, ahol röviden elmesélheted ki vagy, és ahol feltüntetheted az elérhetőségeidet. A munkáid közt érdemes azokat a területeket kiemelni, melyekben most is szívesen dolgoznál, az pedig szintén nagyon fontos, hogy folyamatosan frissüljön az oldal az aktuális projektekkel.

2. Ha már összeraktad, mutasd is meg!

Hiába van portfóliód, amit havi rendszerességgel frissítesz, ha senki nem tud róla. A lehető legtöbb helyen említsd meg, legyen szó a névjegykártyádról, a közösségi médiáról vagy a levelezésed alján szereplő aláírásról. Van Behance vagy Dribbble profilod? Oda is tedd ki a linket! Egy alkalmat se hagyj ki a weboldalad népszerűsítésére, hiszen sosem lehet tudni, milyen platformon talál majd rád a következő ügyfél.

3. Használd ki a social media adta lehetőségeket!

Világszerte több mint kétmilliárd felhasználó bizonyítja, hogy nem érdemes figyelmen kívül hagyni a folyamatos és aktív online jelenlétet. Az lehetetlen küldetés, hogy a létező összes oldalon alkalmazzunk kontentstratégiát, ezért elég, ha 2-3 platform közösségi életének leszünk dolgos tagjai. Ennek a legegyszerűbb módja az, ha rendszeresen posztolunk, kommunikálunk a követőinkkel, sőt, akár olyan tematikus Facebook-csoportok tagjaivá is válhatunk inspirációszerzés és networking céljából, mint például a The Designers League. Mielőtt elárasztanánk az internetet a munkánkkal, érdemes fejben tartani a social media aranymetszését. Ez designer körökben annyit tesz, hogy a legeredményesebb elérés érdekében 30%-ban saját kontentet; 60%-ban releváns témában, de más designerek munkáját; 10%-ban pedig önmagunk színtiszta promózását érdemes megosztani.

4. Törekedj a látványra!

Ha self-promotion, akkor természetesen az a legfontosabb, hogy a lehető legjobb fényben tüntesd fel magad és a munkádat. High-quality fotókkal és képi világgal, minőségi tartalommal és kreatív felütéssel erősítsd a portfóliód látványát, úgy, hogy az megragadja az embereket. Így még több esélyed lesz rá, hogy beszéljenek rólad, megosszák a munkádat és terjesszék a hírnevedet.

5. Kerülj nyomtatásba!

Legyen szó online vagy nyomtatott médiáról, ha be akarsz kerülni a design magazinok hasábjaira, ahhoz nagyfokú szerencse is szükségeltetik. Ha nem akarod kivárni míg felfedeznek, érdemes megtenned az első lépést, írj levelet a szerkesztőnek, újságírónak! Leveled legyen minél tömörebb és lényegretörőbb, szólítsd meg a címzettet, légy udvarias, de határozott. Oszd meg a munkádat, elérhetőségedet, az írásból pedig legyen érezhető, hogy a hivatásod a szenvedélyed is egyben. Ne aggódj, ha nem kapsz azonnal választ, pár napon belül egy emlékeztető levéllel ismét felhívhatod magadra a figyelmet, de semmiképp se ess túlzásokba.

6. Szállj versenybe!

Egy rangos díj elnyerése jelentősen dobhat a hírneveden, de az első helyezés bezsebeléséhez azért nem árt némi felkészülés. Ahhoz, hogy feltedd magad a digitális művészet térképére elengedhetetlen, hogy otthonosan mozogj a különböző design versenyek világában. Mindig csak olyan versenyre jelentkezz, mely releváns a munkáddal kapcsolatban. Figyelmesen olvasd el a nevezési feltételeket, a határidőket tartsd be, és figyelj oda, milyen formában juttatod el pályázatodat az illetékeseknek. Amennyiben a zsűri téged díjaz, a sikerélményt oszd meg másokkal is! Légy büszke arra, amit elértél, írd ki Facebookra, oszd meg Instán, és a weboldaladon is tégy róla megemlékezést, hiszen a díjnyertes grafikus titulusra érdemes büszkének lenni.

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram