Jön a REALFLOW | CINEMA 4D 2.0


Büszkén jelentette be a Maxon a nemsokára megjelenő RealFlow | Cinema 4D 2.0-t, mely a világ legjobb folyadékszimulációs technológiáját egyenesen egy felső kategóriás, 3D-s Maxon szoftverbe integrálja. Csatlakoztatható hozzá MoGraph, Thinking Particles, Hair,…


Büszkén jelentette be a Maxon a nemsokára megjelenő RealFlow | Cinema 4D 2.0-t, mely a világ legjobb folyadékszimulációs technológiáját egyenesen egy felső kategóriás, 3D-s Maxon szoftverbe integrálja. Csatlakoztatható hozzá MoGraph, Thinking Particles, Hair,…

A legjobb megoldás mindenkinek, aki

  • motion graphics mágus
  • VFX-függő
  • részecskehúzó
  • folyadék-fan
  • szimulációk szerelmese
  • vagy bárki más, aki egyedülálló alkotást akar készíteni a mainstream előtt járó technológiával

A RealFlow | Cinema 4D 2.0 rengeteg újdonsággal és fejlesztéssel rendelkezik, ezek közül néhány olvasható lejjebb.

DYVERSO MULTI-PHYSICS SOLVER

A Dyverso a RealFlow sokoldalú, gyors, GPU által meghajtott szimulációs eszköz folyadékokhoz, szemcsékhez, viszkózus és viszkoelasztikus anyagokhoz, de egyaránt használható szilárd és elasztikus szimulációkra. A legjobb az egészben, hogy a különböző állagú elemek egymással is megfelelően érintkeznek. A víz el tudja mosni a homokot, a tejszínhab megáll a kávé tetején, az elasztikus tárgyak deformálódnak mozgó vízben...

Természetesen a különféle anyagokat adott objektumokon keresztül is használhatjuk. Ezek egyszerű tartályokként vagy akadályokként is funkcionálhatnak, de használhatóak csobogás vagy különböző formájú részecskefelhők létrehozására is.

Ez a szinte korlátlan megoldás egy egészen új világot nyit kreativitásunk szabadságának, lehetőségeinek.

SZEMCSÉS ANYAGOK

Homok, sóder, só, gabonaszemek, por vagy nedves homok. A RealFlow | Cinema 4D számára mindez elérhető. Az elhelyezésre, méretre és forgásra nézve véletlenszerű paraméterekkel ellátott részecskék egy sokoldalú, könnyen használható programot hoznak létre.

VISZKÓZUS ÉS VISZKOELASZTIKUS ANYAGOK

Mindkét folyadéktípus teljesen új és tökéletesen kialakított mindenféle nyálkás és viszkózus szimulációra. Jellemző példák a méz, joghurt, olaj, ketchup, fogkrém, vagy épp a festék.

 

ÉRINTKEZŐ FOLYADÉKOK

Minden RealFlow | Cinema 4D 1.0 felhasználó valószínűleg hiányolta már a különböző folyadékok összeöntésének lehetőségét. Jellemző példa többek közt az olaj vízben, vagy épp a hab kialakulása. Az alábbi szimuláció az „SPH” típussal lett készítve.

SZILÁRD ÉS ELASZTIKUS

Mindkét anyag szintén új a RealFlow | Cinema 4D 2.0-ban, és hasonlóan működnek, mint a Cinema 4D deformálója. Ezek az anyagok nem hoznak létre részecskefolyamokat mint a folyadékok vagy a szemcsés anyagok, azonban szintén részecskéken keresztül mutatnak be objektumokat. Egy segédeszköz használatával aztán a mozgásra vonatkozó adatokat a részecskékről az objektumhoz csatolja.

Az alábbi példában a kis gömbök egyetlen „Szilárd” deformálón mennek át, és még így is képesek az őket körülvevő animált és statikus objektumokkal interakcióba lépni.

Az „Elasztikus” anyagok más deformálható tárgyakhoz alkalmasak, és képessé tesznek akár ruhaanyag-szerű szimulációt is.

FOLYADÉKOK

A folyadékokba tartozik a tiszta víztől a tej, az olaj, a sör, vagy akár habszerű anyagok is. Az 1.0 verzióhoz képest a folyadékok típusa ugyanaz, azonban fejlettebb felszíni súrlódás és folyadékhatárok vehetőek észre. Az alábbi képen a víz egy gyorsan forgó gömbbel érintkezik – ez a forgás hozza létre a víz csobogását.

Mindezen kívül rengeteg újdonsággal bővült még a program, fejlesztették az ütközések kezelését, a sebesség és a memóriahasználat is optimalizálva lett, és sok más fejlesztést és újítást fedezhetünk fel az új verzióban.

(realflow.com)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram