A múlt hónapban bemutattuk, hogyan készítette el az MPC a szörnyeteget a Szólít a Szörny című filmhez, de a Glassworks Barcelona szintén két animációs filmen dolgozik, Conor festményei alapján, felhasználva azokat az egész film során.
{"preview_thumbnail":"/wp-content/uploads/2022/migra/styles/video_embed_wysiwyg_preview/public/video_thumbnails/204207639.jpg?itok=IyHFi5_X","video_url":"https://vimeo.com/204207639","settings":{"responsive":1,"width":"854","height":"480","autoplay":0},"settings_summary":["Beágyazott videó (Alkalmazkodó)."]}
A Szólít a Szörny (A Monster Calls) című film, Patrick Ness regénye alapján készült. Cselekménye Conor (Lewis MacDougall) érzelmekkel teli utazásáról szól, miközben megküzd édesanyja végső stádiumú betegségével egy elképzelt faszörny segítségével. A bemutatót itt nézhetjük meg.
A film egyes felvonásainál két képletes mesét használtak, annak érdekében, hogy segítsenek megérteni a valóságot azok számára, akiknek túlságosan bonyolult lenne a hagyományos elbeszélés. A meséket nem lehet összetéveszteni a film fő cselekményével.
Metafórákat használtak a témákhoz, például az elvesztéstől való félelemhez, a jó és a rossz közötti különbséghez, vagy az olyan dolgokhoz, amelyek nem mindig olyanok, mint amilyennek elsőre látszanak.
A Glassworks Barcelona a munkálatok során a spanyol rendezővel, Juan Antonio Bayona-val dolgozott együtt. A produkciós cégtől azt kérték, hogy készítsen a mesék ábrázolásához egy olyan animációt, amely "megjelenésében új és egyedülálló".
Az animációs mesék kapcsolódnak a Conor által készített festményekhez, így mindkét darab integrálható a főszereplő művészi képzeletén belül. A művek összekötik Conort az édesanyjával, aki rákban meghal. A mesék nagy vonalakban tartalmazzák Conor festményeit.
Egy több mint 30 művészből álló, különböző művészeti irányzatokból álló csapat, másfél évig dolgozott a 3D-s projekten, amely tartalmazza a modellezést, textúrakészítést, rigging-et, megvilágítást és rajzfilmkészítést.
A két meséhez több mint 250 koncepciót tervezett a Headless. Ezek lettek a Glassworks munkájának az alapkövei – a felvételek teszteléshez, technikákhoz és próbákhoz ahol szükséges volt a vizuális papíron megrajzolt elképzeléseket mozgó képekké alakították át.
A képeslapszerű 3D-s animációk készítésével a Headless koncepciója megőrizte az integritást és az illusztráció stílusát.
Két világ egyesítéséhez - a valóság, illetve Conor animált festményei - mindkét alkotásnak esztétikailag passzolniuk kellett egymáshoz.
Például az első mese a vízfestékhez hasonló technikát használ, egy kevésbé valósághű terv létrehozásával. Minden sima és nincsenek textúrák. A második mese azonban hasonló a kis méretű módszerekhez, így a valódi világba való átmenet sokkal egységesebb azokon a helyeken, ahol a valóság és a mese egyidejűleg létezik a ház lerombolásának jelenete során Conorral. A Glassworks Barcelona egy VFX-t is készített ehhez a jelenethez.
A 3D vezetője, Javier Verdugo a következőt mondta: "Azt akartuk, hogy az egyik felvételből a másikba történő átmenet folytatólagos legyen, kapcsolatban legyen az animációs felvétellel". Mindegyik képkocka elkészítése után, újra befestették őket, hogy kihangsúlyozzák a stílust.
A Glassworks Barcelona a következő márkákkal dolgozott már együtt: Toyota, Heineken, Samsung és EA Sports.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.