Elképzelések megvalósítása az Illustrator használatával

    Réginek tűnik, de valójában új. 3D-nek látszik, de igazából nem az. Az elképzelések ábrázolásához, jelen esetben például a Rubik Kockánál, Birgit Palma összesen két alkalmazást használt, egy szolgáltatást és egy igen élénk képzelőerőt. 

    Palma Barcelonában él, illusztrációkészítéssel és betűkészítéssel foglalkozik. A kocka megtervezését a keresztvonalak Adobe Illustratorban való megrajzolásával kezdte. Ezt követően pedig az Adobe Photoshop CC-vel folytatta, ahol egyesítette a régi szobrokat ábrázoló Adobe Stock fotókat és textúrákat. "Tudom, hogy ez a kocka a valóságban nem fog működni, de én illusztráror vagyok. A lehetetlen dolgok hajszolása teszi érdekessé a különböző grafikákat!"

    Palma rögzítette a kocka elkészítésének folyamatát. Nézzük meg az általa használt különböző technikákat.  

    A 10 db kép letöltése

    A GEOMETRIAI ALAP MEGRAJZOLÁSA

    Palma a kocka megrajzolásához azért használta az Illustratort, mert sokkal egyszerűbb volt a használata, különösen akkor amikor geometriai alakzatokat kellett létrehoznia bizonyos távlatból. Amikor elkészült az alakzat alapjával, lemásolta és beillesztette a Photoshopba Okos Objektumként. Palma gyakran szerkesztette Illustratorban az Okos Objektumot, miután beillesztette a Photoshopba, mozgatta a vonalakat, finomította a szögeket és egyéb hasonló dolgokat. A Photoshop a módosított fájlt automatikusan frissítette. 

    Palma az Ecsetet használta a kockák közötti árnyékok megrajzolásához. "Hagytam egy kis területet az egyes kockák között. A terület segített nekem a mélység létrehozásához, illetve a szürke dolgok szétválasztásához."

    illustrate-the-impossible-poster-01.jpg

    SZOBROK IMPORTÁLÁSA ÉS JELLEMZŐIK KÜLÖNVÁLASZTÁSA

    Palma több szobrot tartalmazó képeket talált az Adobe Stock-on, az előnézetüket pedig elmentette a Creative Cloud könyvtárba, amelyekhez ezt követően hozzáfért a Photoshopból. Miután megnézte, hogy melyik néz ki a legjobban ("A megfelelő háromdimenziós hatás létrehozásához, nagyon fontos, hogy az egyes részletek ugyanolyan nézőpontból látszódjanak, mint a kocka "), majd pedig licenszelte a legjobbakat.  

    Ezután kiválasztotta mindegyik szobor bizonyos részeit (az alábbi képen például az orrot), kimaszkolta azokat, majd pedig ráhelyezte azokat a kockára. 

    illustrate-the-impossible-poster02.jpg


    KÖVEK HASZNÁLATA

    Palma a Photoshop Könyvtár (Libraries) paneljében, az Adobe Stockban kő szerkezeteket keresett, ezt követően pedig a Rétegek maszk segítségével különböző szerkezeteket használt a kocka különböző oldalain. "A Szintek és a Telítettség struktúrákon történő használatával kiemeltem a kocka különböző részeit és egy sokkal meggyőzőbb háromdimenziós kinézetet adtam neki."

    illustrate-the-impossible-poster03.jpg


    MINTÁK KÉSZÍTÉSE ÉS SZÍNEK HOZZÁADÁSA

    Palma készen állt a minta kockához történő hozzáadására."Túl sok szemmel vagy szájjal a kocka eléggé hátborzongatóan nézett volna ki". Létrehozta a kezdő vonalat és a pettyes mintákat az Adobe Illustratorban, beillesztette azokat a Photoshoba Okos Objektumként (Smart Objects), majd pedig módosította azokat, azért, hogy a kocka szerves részének látszanak. Az egyes részekhez pedig színeket rendelt hozzá, amelyeket struktúrákkal fedett le. 

    illustrate-the-impossible-poster04.jpg


    AZ ILLÚZIÓ FOKOZÁSA

    Palma kitört a kocka merev rácsvonalai közül a sarkok átalakításával. "Nem csak azt szerettem volna, hogy a kocka 3D-nek tűnjön, de szerettem volna az archoz egy bizonyos mélységet is hozzáadni. A nézőnek olyan érzése lesz, hogy az arc a kocka forgatásával megváltozik." 

    illustrate-the-impossible-poster05.jpg


    TÖKÉLETLENSÉG HOZZÁADÁSA

    Nézzük meg Palma jelutánzatait, amelyek a kocka eredetileg sima, egyenletes felületén láthatók.

    illustrate-the-impossible-poster06.jpg


    A HÁTTÉRELEMEK FINOMÍTÁSA

    Palma a kockán kívüli apró részletek segítségével egyfajta mozgásérzetet akart létrehozni. "Az illusztrációimat mindig is valami élőnek képzeltem el. A mozgásokkal az illusztráció sokkal érdekesebb." A legvégén pedig eldöntötte, hogy eltávolítja a háttérben lévő szögletes dolgokat, amelyeket a folyamat legelején adott hozzá, helyette pedig kisebb, elvontabb geometriai alakzatokat használt.

    illustrate-the-impossible-poster07.jpg