Deadpool - kasszasiker az Adobe-val

    Az alapötlet zavartalan kimunkálása – ezt keressük egy vágócsomagban. Az Adobe rendszerével könnyen és gyorsan jutunk el onnan, hogy ezt akarom, oda, hogy itt van, amit akartam” – tartja Tim Miller, a Deadpool rendezője.

    deadpool.jpg

    Miller a filmezést nem úgy kezdte, ahogyan azt a legtöbben teszik, akik kamerát ragadnak és forgatni kezdenek. Mohó képregénygyűjtőként, a meséknél jobban csak a számítógépes művészet érdekelte, már fiatalon próbálkozott effektekkel, animációkkal. Az utóbbival szép sikerrel, hiszen 2004-ben Gopher Broke (https://vimeo.com/27927067) című animációs kisfilmje az Oscar-jelölésig jutott.

    Olyan rendezőként, akit mindig lázba hoz, ha olyasvalamin dolgozhat, amiben szuperhősök (vagy legalább egy különleges képességű szereplő) van, óriási izgalommal és örömmel vágott bele a 20th Century Fox felkérésére az első antihős film elkészítésébe. Ez lett a Deadpool.

                Miller, aki saját bevallása szerint, olyan ember, aki mer kérdezni, David Finchertől (Harcosok klubja, Hetedik) kért tanácsot a vágóprogrammal kapcsolatban. Fincher épp akkor fejezte be a Holtodiglan című film vágását Premier Pro CC-n és nagyon meg volt vele elégedve, így ezt ajánlotta a hősfilm rendezőjének, aki rögtön meg is hozta a döntést.

                „A filmesek nagyon válogatósak, amikor vágóprogramot kell választani, de egyértelműen megbizonyosodtam róla, hogy az Adobe gondolt a filmkészítőkre, amikor a Premier Pro CC-t programozta. Ez az egyik, ha nem a legjobb filmvágóeszköz és folyamatosan egyre jobb” – mesélte Miller.

    Első-nagyjáték filmesként Miller folyamatosan részese akart lenni a napi vágói munkának, csapatától naponta kért anyagot, és az Adobe programcsomag átjárhatóságának köszönhetően a hibákat egyből ki is javították. Premier Pro-n és After Effectsen dolgozva, a Dynamic Link segítségével, gyorsan tudták eltávolítani a greenscreent, behelyezni a háttereket, használni a megannyi effektet. Az, hogy nem kellett folyamatosan importálni, exportálni és váltogatni a formátumok között, nagyon felgyorsította a film készítésének munkálatait.

    „Azt szeretnénk, hogy a képernyőn gyorsan és pontosan jelenjen meg az, amit elképzeltünk. Az Adobe programjainak fantasztikus integráltsága ezt az élményt nyújtja. Én a jövő részese akarok lenni, a jövő pedig a Premier Pro!”

    Egy lenyűgöző videó a ’Deadpool’ vizuális effektjeiről: