Az USA-ban már az internet a legnagyobb reklámpiac


Az USA-ban szárnyal a médiapiac, derül ki az IAB friss kimutatásából. Az digitális online és mobil hirdetések elképesztő növekedést produkálva első alkalommal lépték át a 40 milliárd dolláros határt 2013-ban.


A 40 milliárdos mérföldkő nem egyszerűen azért fontos, mert egy szép kerek szám, hanem azért, mert jelenleg épp ennyi az éves amerikai televíziós reklámbevétel, amit így a történelem során először átlépett a digitális interaktív reklámpiac. Igaz az USA-ban külön számít a broadcast és a kábeltévés reklámterület, a kettő együtt továbbra is bőven nagyobb (74,4 milliárd).

A digitális hirdetési piacon továbbra is a keresés a legkövérebb tortaszelet, ez az éves 42 milliárdból 18,4 milliárdot tesz ki, míg az IAB mérései szerint a második legnagyobb kategória messze lemaradva a display, 7,9 milliárd dollárral. Ugyan ez a két vezető terület, de ezek már konszolidálódtak, sokkal lassabban növekszenek, mint a most lendületben lévő mobilos és digitális videós reklámok. A keresés 8,6 százalékot nőtt, míg a mobilos árbevétel 110 százalékot, a digitális videó pedig triplázott, amivel már 2,8 milliárd dollárt ér el. A különböző reklámterületek ma már nem feltétlenül állnak fedésben az azt fejő vállalatokkal, a kábeltévés piac szereplői például egyre agresszívabban építkeznek az online videós területen, ott látják a kitörési pontot.

A nagyok aratnak
Az új szektorok egyáltalán nem tették diverzifikáltabbá a piacot, a 10 legnagyobb cég a digitális hirdetési piac 71 százalékát birtokolja. Ez ugyan egy százalékpontos csökkenés tavalyhoz képest, de valószínűleg ez csak a mobilos megoldások sikeres rajtja miatt van, a koncentrálódás középtávon folytatódni fog. A gyeplő pedig az internetes reklámban továbbra is a nagy mogulok kezében van, mint a Google, de ide csatlakozik már a Facebook is. A két nagy szereplőn túl viszont nem publikus, hogy melyik cégek vannak még a top 10-ben, ugyanis az önkéntes adatszolgáltatást csak a részadatok elrejtése mellett vállalják a szereplők.

 

Amennyiben nem a költések célfelületei szerint szegmentálunk, hanem az iparágak szerint, ahonnan jönnek a reklámpénzek, akkor a kiskereskedelmi cégek (retail) vezetnek 21 százalékkal az online és mobil költésben, a pénzügyi szolgáltatások 13, az autóipar 12, a telekommunikáció pedig 9 százalékkal vesz részt a reklámpiacban. Ezek viszonylag stabilak, évről-évre viszonylag kevéssé és lassan változik az arány.

Ellentétben a formátumokkal, amik egyre inkább eltávolodnak sok éve ismert banneres és keresős megoldásoktól. Habár a display és search uralkodó, mindkettő visszaesett néhány százalékot 2012-höz képest. A teljes online költésnek 43 százaléka a keresés, 19 százaléka a display. Viszont már 17 százalékkal van jelen a mobil és 7 százalék a digitális videó, pillanatok alatt a harmadik-negyedik helyre jött fel a két új kihívó. A továbbiakban az apróhirdetés, lead generálás, rich media és a szponzoráció foglal helyet 6, 4, 3 és 2 százalékkal.

A teljes 22 oldalas jelentés a részletesebb adatokkal és grafikonokkal szabadon letölthető az IAB oldaláról, illetve ugyanitt a korábbi jelentések és közlemények is elérhetőek.

Csatlakozzon Ön is Facebook oldalunkhoz!

(HWSW)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram