Adobe Creative Cloud Libraries: Az eredményesség hatása a Megosztott Eszközökre és Beállításokra


A következő jelentés a piac specifikus méréssel kapcsolatos megállapításokat tartalmazza, amelyet a Pfeiffer Consulting készített el az Adobe megbízásából.


A kutatás fő célja a hatékonyság és a termelékenység kapcsolata az Adobe CC Libraries használata során, összehasonlítva a tipikus munkafolyamatokkal, amelyek a szerveren tárolt megosztott dokumentumokra vagy pedig a vállalati stílus vezérfonalra támaszkodnak. A kutatás során megvizsgáltuk, hogy milyen mértékű ismétlődő nyereséget érhetünk el, elsősorban egy munkacsoportban, amelyik gyakran megosztott és frissített elemeket használ.

A méréseket a Pfeiffer Consulting Módszertana alapján végezték el, amelyet több mint egy évtizede módosítottak. A mérések során az eltelt időt tapasztalt operátorok mérték különböző utasítások végrehajtásával. 

CC Libraries

A CC Libraries az Adobe Creative Cloud egyik funkciója, amely a tervező, web és videó asztali alkalmazásokból érhető el. Lehetővé teszi eszközök, színek, stílusok, ecsetek, egyéb grafikák és beállítások megosztását, automatikus frissítését alkalmazások, számítógépek vagy egy adott munkacsoport tagjai között. A kutatás alapján megállapíthatjuk, hogy a termelékenység során elérhető haszon sokkal jelentősebb, mint amit kezdetben gondoltunk. 

A diagram hat darab munkafolyamat alapján készült. Összesen 132 darab egyedi mérést végeztünk.
Referencia érték: A szerveren található megosztott fájlal történő átlagos munkaidő. Az alacsony érték a jobb.

A Libraries újratervezése

A gyakran használt információk és beállítások tárolását sok kreatív alkalmazás biztosítja valamilyen formában. Az Adobe új funkcióját két egyedi tulajdonság különbözteti meg.
Az első szerint a CC Libraries a legtöbb Creative Cloud asztali és mobil alkalmazással használható (Photoshop, Illustrator, InDesign, Dreamweaver, Premiere Pro, After Effects). Egyszerűen meg tudjuk őket osztani több számítógép vagy munkacsoportok között - még akkor is, ha azok a világ különböző részein találhatók.

Szűk keresztmetszet

A munkacsoportok megszervezése nagyon nagy feladat. Különösen kreatív projekt esetén, amelynek során különböző programokra, fájl típusokra, eszközökre, színekre és betűtípusokra és egyéb beállításokra van szükségünk, amelyeket integrálni kell a csoport tagjai között, még akkor is, ha több mérföld távolságból működnek együtt egymással.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a csapatok gyakran szerver alapú munkafolyamatokra támaszkodnak, ahol az eszközöket, stílus vezérfonalat, dokumentumsablonokat és beállításokat tárolják. Egy probléma van ezzel kapcsolatban: Minden esetben, amikor változtatás történik, valamennyi csapattagot értesíteni kell a változtatásról, frissíteniük kell az eszközöket és beállításokat. Mindegyik projektnél különböző eszközöket, beállításokat és specifikációkat kell megosztani és frissíteni folyamatosan. Ez a legfontosabb keresztmetszet kreatív munkafolyamatoknál: még akkor is, ha a legoptimálisabb forgatókönyvet tételezzük fel, minden változtatás folyamatosan növekvő termelékenységveszteséget eredményez. Más megvilágításba helyezve a dolgokat: a munkacsoportunk termelékenységi mutatója, amely megosztást és színbeállítások frissítését tartalmazza hagyományos munkamódszerrel majdnem 20 percig tartott, CC Libraries használatával viszont mindüössze 3 perc.

A színbeállítások alkalmazása az egyik olyan terület, ahol a CC Libraries a legmeggyőzőbb eredményt produkálta a munkafolymatok során, mióta megszüntették az exportálást és a swatch library vagy dokumentumsablon megosztását.

A mérések során a dokumentumsablon megkeresése a szerveren és a színek importálása több mint két percig tartott. Valós időben ezeknek a feladatoknak a végrehajtása valószínűleg tovább tartana.

A CC Libraries lehetővé teszi a Dreamweaver felhasználóknak a színek hexa értékének másolását. 

Eszközök és Stílusok használata

Stílus kérdése: A vállalati stílus vezérfonal nagyon fontos a megfelelő vállalati kommunikációhoz - a megfelelő beállítás megtalálása sok időbe telhet.

A méréseink során a megfelelő stílus megkeresése és letöltése valamint a speciális betűbeállítások megkeresése és alkalmazása Adobe InDesign-ban több percig tartott.
Adobe Libraries használatával ez kevesebb mint 30 másodpercet vett igénybe.

 

A megfelelő eszköz megkeresése: Méréseink során összehasonlítottuk a szükséges időt a megfelelő mappa megtalálásától a megfelelő vállalati eszköz megtalálásáig, a szín és a felbotás ellenőrzésétől az eszköz projektbe történő behelyezéséig. Ezek a feladatok minimum 2 és fél percet vesznek igénybe.
Adobe CC Libraries használatával ez az idő 14 másodpercre csökkent.

 

A kreatív munkafolyamatok modernizálása a CC Libraries használatával

Bármelyik felhasználó egy csapaton belül megoszthat grafikákat, illusztrációkat, képeket illetve stílusokat és színbeállításokat a megfelelő ikonra történő kattintással az alkalmazás Libraries paneljén. Valamennyi megosztott elem a felhőben található, azonnal hozzáférhetünk hozzájuk különböző alkalmazásokból ugyanazon a számítógépen vagy egy másik gépen ugyanabba a Creative Cloud fiókba történő bejelentkezéssel - vagy pedig bármelyik CC felhasználóval akivel a könyvtárat megosztottuk. Például a grafikus tervezők megoszthatják az eszközöket és grafikákat és biztosak lehetnek benne, hogy módosítás esetén mindenhol frissítésre kerülnek, függetlenül a csapattagok földrajzi helyétől.

Az elvégzett mérések megerősítik a CC Libraries Panel használatával elérhető eredményeket termelékenység és munkafolyamat hatékonyság révén, elsősorban csapat beállítás esetén.
Az Adobe olyan technológiát biztosít, amely jelentős mértékben megváltoztathatja a kreatív csapatok együttműködését.

Hogyan javíthatja egy munkacsoport hatékonyságát a CC Libraries használata

A következő egyszerű munkacsoport forgatókönyvet állítottunk össze: adott egy öt emberes csapat, akik szeretnék megosztani, hozzáférni és frissíteni különböző eszközöket és beállításokat. A következő elemeket választottuk ki: színtéma a projekthez, 4 db Illustratorban létrehozott ikon, és 1 db Photoshopban elkészített kép.

A mérések során megmértük az elemek megosztásához szükséges időt, valamint, hogy a csapattagok mennyi idő alatt nyitják meg őket és importálják bele a dokumentumaikba.
Továbbá megmértük, hogy módosítás után mennyi idő szükséges valamennyi elem frissítéséhez. 

Hagyományos munkafolyamat során a csapatnak összesen 20 percre volt szüksége a feladatok végrehajtásához.
Adobe Libraries használatával mindössze 3 percre volt szükségünk ugyanezen eredmény eléréséhez. Ez azt jelenti, hogy összetett munkafolyamatok esetén a CC Libraries használatával időt takaríthatunk meg.

   

A módszertanról

Ezt a projektet az Adobe megbízásából a Pfeiffer Consulting végezte. 

Valamennyi méréssel kapcsolatos eredmény valódi munkafolyamatokon alapul, több éves tapasztalattal rendelkező szakértők tervezték és valósították meg. 

A mérés megtervezése

A megközelítés egyszerű: Annak érdekében, hogy megállapítsuk egy program vagy megoldás hatékonyságát, el kell kezdenünk megvizsgálni az adott eredmény eléréséhez szükséges lépések minimális számát mindegyik alkalmazással összehasonlítva. 

Amint az akcióterv megállapítása megtörtént, el kell kezdenünk mindegyik művelet vagy munkafolyamat végrehajtását szakértők segítségével, akik az adott területen széleskörű tapasztalattal rendelkeznek. Mindegyik lépést hármszor kell végrehajtani.

A Pfeiffer Consultingról

A Pfeiffer Consulting egy független kutató és mérési intézet, amely elsősorban a kiadással és a digitális tartalomkészítéssel kapcsolatos igényekkel foglalkozik.

(adobe.com)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram