2014-ben jelentették be a partneri viszony kezdetét a Side Effects Software és a Maxon között, idén pedig már el is érhető az első béta verzió Cinema 4D felhasználóknak.
Mindenekelőtt beszéljünk arról, hogy mi is az a Houdini, és miért van ennek az együttműködésnek olyan nagy jelentősége a Cinema 4D felhasználók számára? A Houdinit számos animációs stúdió használja különböző effektek, szimulációk létrehozására. A könnyebb érthetőség kedvéért íme néhány példa a Houdiniben létrehozott szimulációkra:
A node alapú animáció nem ismeretlen a Cinema 4D művészek előtt, tekintve, hogy az XPresso is ugyanezen az elven működik, így a beépülő Houdini plugint könnyen el tudják sajátítani. Az együttműködés mindkét fél számára kifizetődő, ugyanis míg a Cinema 4D felhasználók új lehetőségeket kapnak különböző összetett szimulációk létrehozására, addig a Houdini felhasználók is élvezhetik a Cinema 4D előnyeit, az iparágvezető alkalmazásokat, az egyszerű és gyors használhatóságot, valamint a Maxon szoftvereire jellemző stabilitást.
A Houdini teljes mértékben beépül a Cinema 4D-be, alig észrevehető, a felhasználók csak a végeredményt látják, anélkül, hogy egy új szoftvert teljesen el kellene sajátítaniuk. Akik eddig még nem használták a Houdinit, de szívesen kipróbálnák, nekik ajánlott letöltés után a Pipeline alól a „Get Assets From Orbolt…” opciót használva előre beépített eszközöket letölteni, amikkel máris látványos szimulációk hozhatók létre.
Demeter Kornél
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.