Adobe Advertising Cloud Creative

    A “semmitmondó” kifejezés túl enyhe a webet elárasztó banner hirdetésekre, amit a legtöbb ember hatékonyan kerül el a “reklámvakság” nevű jelenségen vagy reklámblokkolókon keresztül.

    Ennek kiküszöbölésére tervezi az Adobe egy új eszköz bejelentését a marketinges szakemberek számára, amivel rossz hatásfokú reklámozást lehet nagyságrendekkel hatékonyabbá tenni.

    Az Adobe Advertising Cloud Creative számos Adobe terméket foglal magában, amivel automatizálható a display hirdetések újraméretezése és közben jelentősen fokozható a perszonalizáció.

    “Amikor frissítjük a hotel árakat vagy leveszünk egy promóciót, nos, ez rendszerint két hetet vesz nálunk igénybe” - monta Megan Estrada, az MGM Resorts International szállodalánc médiaigazgatója. Ebbe a csoportba tartoznak az olyan híres szállóhelyek, mint a las vegasi Belaggio, az Aria vagy az MGM Grand. “Szóval így az üzeneteink többnyire csak nagyon általánosak szoktak lenni, hogy aktuálisak tudjunk maradni.”

    “Az új Adobe termék a változások végrehajtását felgyorsítja és egyszerűsíti a célzást” - mondta Estrada. “Így pl. az MGM az adatai felhasználásával egyszerre, de mégis különböző módon tud egy férjet és egy feleséget egy vegasi utazásra csábítani, úgy hogy különböző személyre szabott üzeneteket kapnak.”

    Az Adobe nagy versenyt vív a Salesforce, az Oracle és az IBM felhő alapú marketing rendszereivel. Habár a cég történelme során mindig is kiszolgálta a marketing szakembereket, a konkurensekkel együtt egyre élesebb a verseny ezen a területen. A Salesforce nemrég vásárolta fel a MuleSoft nevű vállalkozást 6.5 milliárd dollárért, aminek eredményeképpen a Mulesoft képes lesz “rendkívül részletes és teljesen 1:1 személyreszabott ügyfélélményt kínálni a a Salesforce felhőjébe integrálva”.

    A designerek számára az Adobe Advertising Cloud Creative a munka legfáradtságosabb részét teszi könnyebbé: több száz verzióját automatikusan elkészíteni lényegében egyetlen hirdetésnek.

    Justin Merickel, az Adobe média optimalizálásért felelős igazgatója szerint a designerek a szoftvernek ezt az aspektusát remélhetőleg jobban fogják értékelni, mint azt a lehetőséget, hogy egy szoftver elveszi a munkájukat. “A designerek szeretik az eredeti kreatív koncepciókat, de utálják a digitális reklám production-ben a számtalan iterációt és méretet, amit minden banner-ből készíteniük kell.” - mondta Merickel. “Bár a marketingesek gyorsabb munkát várnak el, igazából nem a designer dolga lenne az összes ezzel kapcsolatos mutáció elkészítése.”

    A Cloud Creative kombinálja az Adobe kreatív technológiáját, amelyik automatikusan beimportálja a kreatív hirdetéseket és a kis variációkat elkészíti a Photoshop segítségével, majd a martech (a “marketing” és a “technológia” kombinálása) eszközök segítségével az Adobe Analytics adatok felhasználásával közvetlenül elérik a célközönséget. Az ügyfelek a reklámok vásárlását a TubeMogul-on keresztül hajtják végre, amit a 2016-os felvásárlás óta.már Adobe Advertising Cloud DSP-nek hívnak és teljesen része az Adobe üzleti célú felhőjének.